apple homepod

Apple HomePod sa príliš nepredáva. Trh vedú reproduktory od Amazonu a Google

Segment s inteligentnými reproduktormi stále ovládajú Amazon a Google, a v najbližšom období sa to asi nezmení. Konkurenčný Apple HomePod sa na domácom trhu v USA takmer nepredáva.

Segment s inteligentnými reproduktormi stále ovládajú Amazon a Google, čo sa v najbližšom období asi nezmení. Konkurenčný Apple HomePod sa na domácom trhu v USA takmer nepredáva.

Vyplýva to z trhovej analýzy CIRP (Consumer Intelligence Research Partners LLC), ktorá hovorí, že Apple HomePod má na americkom trhu len 6-percentný podiel. Inteligentné reproduktory od výrobcov Amazon alebo Google sú na tom oveľa lepšie a na trhu dominujú podielmi v desiatkach percent.

Za neúspechom zariadenia Apple HomePod stoja dve veci: neskorý príchod na trh a vysoká cena. Kým pri smartfónoch a inteligentných hodinkách od Apple ich vyššiu cenu spotrebitelia akceptujú, pri inteligentných reproduktoroch dávajú prednosť cenovo dostupnejšej konkurencii.

Apple HomePod mal po uvedení do predaja problémy. Poškodzoval drevený nábytok. Apple vtedy zákazníkom poradil, aby ho položili na iný povrch. Foto: Jon Chase (Wirecutter)

Pre spoločnosť Apple je podstatný hlavne zisk a nie celkový podiel na trhu. Inteligentný reproduktor do tejto koncepcie nezapadá. Pokiaľ nebude HomePod lacnejší, Apple z dlhodobého hľadiska v tejto kategórii zariadení neuspeje, keďže Amazon a Google svoju pozíciu neustále posilňujú.

TIP REDAKCIE
Vedci: Ľadovce sa napriek dobrým tohtoročným podmienkam ďalej topia

Nakoniec, iba 2 percentá zákazníkov spoločnosti Apple vlastní aj reproduktor Apple HomePod.

Total
6
Zdieľaní
Total
6
Zdieľať