Elektromobily sú výkonné, no krehké stroje. Batérie, ktoré ich poháňajú sa totiž veľmi nekamarátia s príliš veľkou zimou alebo naopak teplom. Mercedes-Benz si je týchto limitujúcich faktorov veľmi dobre vedomý a preto sa rozhodol, že svoje chystané elektrické SUV s označením EQC poriadne otestuje. V 50-stupňových horúčavách slnečného Španielska.

Nemecká automobilka pripravuje nové SUV nateraz známe ako EQC, ktorého vývoj už teraz trvá 4 roky. Výrobcovia si pri elektromobiloch musia dávať extrémne vysoký pozor. Odluka od fosílnych palív je svetom vnímaná ako budúcnosť a akýkoľvek krok vedľa by pre firmu mohol znamenať prepad akcií a možné finančné problémy. Aj preto chystané elektromobily prechádzajú dôslednými testami.

Mercedes EQC
Mercedes EQC

Najskôr v extrémnych mrazoch

Výnimkou nie je ani elektromobil EQC, ktorý Mercedes testoval už v -35 °C mrazoch. Teraz na rad prišlo opačné spektrum teplôt, pre ktoré si automobilka vybrala krásne Španielsko. Testy majú odhaliť to ako sa batérie správajú v extrémnych podmienkach. Mínusové teploty uberajú z dojazdu, vysoké ich dokonca môžu poškodzovať.

Mercedes EQC
Mercedes EQC

Batérie v elektromobiloch sú obalené chladiacim systémoch, ktorý ich udržuje v optimálnej teplote, vďaka čomu ich ochraňuje pred prípadným poškodením. Novinku už Mercedes testoval v Nemecku, Fínsku, Spojených Arabských Emirátoch, USA či Číne.

Mercedes EQC má ponúknuť 70 kWh batériu, ktorá mu má vystačiť na 500 km dojazd (podľa starej normy). Vďaka optimalizácii sa môžeme tešiť na zrýchlenie z 0 km/h na 100 km/h za slušných 5 sekúnd. Elektromobil by sa mal na trh dostať už budúci rok.