Kryptomena - FOTO: Hacker Noon

Zdá sa, že už ani Google nechce mať s kryptomenami nič spoločné. Od včerajšieho dňa už totiž Chrome Web Store (obchod Chrome), cez ktorý si dokážete do prehliadača stiahnuť rôzne motívy, aplikácie a mnoho iného, neprijíma žiadne rozšírenia, ktoré sa týkajú ťažby kryptomeny.

Tento krok spoločnosť odôvodnila tvrdením, že sa za posledný čas v obchode Chrome objavilo niekoľko pochybných rozšírení, ktoré v sebe tajne ukrývali skripty potrebné na ťažbu kryptomeny. Tieto skripty teda bez povšimnutia vlastníka dokážu ťažiť kryptomenu a tým pádom veľmi zaťažovať jeho zariadenie. Google naďalej tvrdí, že pochybné rozšírenia budú z obchodu Chrome odstránené najneskôr do konca júna.

Gigant však doteraz rozšírenia slúžiace na ťažbu kryptomeny dovolil, no iba vtedy, keď to bola jeho jediná úloha a význam. Problémom bol ale fakt, že až 90 percent všetkých rozšírení so skriptami na ťažbu kryptomeny boli v nesúlade s podmienkami spoločnosti a boli následne z online obchodu odstránené.

Chrome Web Store – FOTO: SensorsTechForum.com

Tiché „parazity“

Ťažba kryptomeny je, ako už je spomenuté vyššie, veľmi náročný proces, ktorý zaťažuje najmä procesor, ktorého úlohou je počas ťažby vyriešiť rozsiahle výpočty, potrebné na ťažbu digitálnej meny. Niektoré spoločnosti a najmä hackeri už dokonca „nakazili“ niektoré webstránky takými skriptami, ktoré až tak zariadenie nevyťažujú, čiže si používateľ koľkokrát ani nevšimne, že sa mu jeho PC zmenil na baňu.

Situácia v dvoch vetách

James Wagner, produktový manažér platformy rozšírení spoločnosti Google, na svoj blog napísal: „Platforma rozšírení ponúka mnoho možností pre našu komunitu vývojárov, ktorej sa podarilo vytvoriť rozsiahly katalóg rozšírení, slúžiacich pre používateľov, aby dokázali z prehliadaču Chrome vyťažiť maximum. Nanešťastie však tieto možnosti chceli využiť aj softvéroví vývojári, ktorí sa pokúšali platformu zneužiť na úkor používateľov.“

Vyzerá to, že sa v poslednom čase dosť veľa gigantov, ako je Google, Facebook a Twitter, snaží zredukovať akúkoľvek spojitosť s kryptomenami na minimum, o čom svedčí aj fakt, že všetky uvedené spoločnosti nedávno zakázali reklamy, ktoré na digitálnu menu odkazovali.