hry

Konzoly a počítače bokom, hráči vrážajú najviac peňazí do hier pre smartfóny

Rok 2017 ukázal, že užívatelia investujú najviac prostriedkov do hier pre smartfóny, a to na úkor hier pre konzoly alebo počítače. Tento trend sa prejavil už v roku 2015, no v minulom roku sa priepasť medzi platformami ešte zväčšila. 

Rok 2017 ukázal, že užívatelia investujú najviac prostriedkov do hier pre smartfóny, a to na úkor hier pre konzoly alebo počítače. Tento trend sa prejavil už v roku 2015, no v minulom roku sa priepasť medzi platformami ešte zväčšila. 

Vyplýva to zo správy analytikov serveru App Annie, ktorí pomery na trhu s hrami skúmali v spolupráci s renomovanou agentúrou IDC. Videohry sú typické hlavne pre ázijské regióny, čo nakoniec vyplynulo aj zo správy.

Hráči pochádzajúci z ázijských a tichomorských regiónov sa na celkových celosvetových výdavkoch do hier pre smartfóny podieľali až 60-timi percentami. Štatistika nezohľadňuje výdavky vyplývajúce zo zobrazovanej reklamy, ktorú nájdeme v mnohých mobilných hrách.

Zohľadnené sú priame platby za hry v obchodoch s aplikáciami a takzvané mikro transakcie, ktoré sa nachádzajú priamo v hrách. Analytici čísla porovnávali s fyzickými a digitálnymi platbami za hry, ktoré sú určené pre konzoly a počítače.

Užívatelia do hier pre smartfóny investovali 2,3-násobne viac peňazí ako do hier pre počítače a Mac zariadenia. V prípade konzol je rozdiel ešte väčší. Výdavky hráčov sú 3,6-násobne vyššie v prospech mobilných hier.

hry
Zdroj: App Annie

Mobilné hry, resp. hry pre smartfóny sa javia ako zlatá baňa. 80 percent zo všetkých platieb v oboch obchodoch s aplikáciami (Google Play, iOS App Store) smerovalo práve do hier.

TIP REDAKCIE
InoBat získa výrobnú linku od Wuxi Lead, dodával aj pre Teslu či Nissan

Čo sa však týka počtu stiahnutí, aplikácie prevyšujú. Z celkového počtu stiahnutí za minulý rok patrí hrám 35-percentný podiel. Do hier pre platformu Android bolo investovaných o niečo viac prostriedkov ako do titulov pre iOS.

Na druhú stranu, hráči strávili hraním iOS hier asi dvojnásobne dlhší čas ako v prípade Android konkurencie. O mobilnej hernej dominantnosti ázijských regiónov tiež vypovedá zoznam najobľúbenejších hier.

Najobľúbenejšie hry pre smartfóny pochádzajú z Japonska, Číny a Južnej Kórey. Výnimkou je iba Candy Crush Saga z Ameriky a titul Clash Royale z Fínska. Čo sa týka spomínaných ázijských hier, uvedieme napríklad titul Honour of Kings, Lineage 2: Revolution alebo Monster Strike.

Hrám pre smartfóny sa teda ekonomicky darí čoraz viac, z čoho majú určite radosť vývojári a aj vydavatelia. Zostáva len dúfať, aby s rastúcim trendom nezačali výraznejšie rásť aj ceny mobilných hier a ich in-app položiek. S jedlom často rastie chuť.

Total
1
Zdieľaní
Total
1
Zdieľať