Z ciest sa už čoskoro začne vytrácať značka RoBiN OIL. Český štátny podnik Čepro, pod ktorý patrí aj sieť čerpacích staníc EuroOil, ju po odkúpení nahradí vlastnou značkou. Rebranding zasiahne všetkých 75 staníc RoBiN OIL a spolu s premenovaním príde aj modernizačný balík, ktorý má podľa podniku vyjsť na takmer 1 miliardu korún.
Čepro, ktorého jediným akcionárom je české ministerstvo financií, prevádzkuje po akvizícii celkovo 285 čerpacích staníc pod značkami EuroOil a RoBiN OIL. Obe siete sa však majú v blízkej budúcnosti zlúčiť pod jeden názov, pričom podobný proces prebehol aj pri značke Benzina po jej prechode na Orlen.
Premena začne na jar
Šéf predstavenstva Čepra Jan Duspěva v rozhovore pre Seznam Zprávy uviedol, že premenovanie staníc RoBiN OIL na EuroOil sa začne na jar budúceho roka. Proces má trvať približne dva roky, počas ktorých budú jednotlivé prevádzky postupne meniť vizuálnu identitu aj vybavenie. Samotné náklady na prereznačenie sa podľa odhadov pohybujú okolo 200 miliónov korún.

Duspěva zároveň zdôraznil, že nejde iba o zmenu loga a názvu. Čepro chce niektoré prevádzky modernizovať, keďže súčasťou zmien má byť aj úprava ponuky služieb a spôsobu obsluhy na viacerých čerpacích staniciach.
Bezobslužné stanice a nové gastro
V rámci modernizácie plánuje podnik rozšíriť gastro segment na vybraných prevádzkach. Zároveň sa má 30 čerpacích staníc premeniť na bezobslužné prevádzky fungujúce na samoobslužnom princípe.
Keď sa k rebrandingu pripočítajú investície do modernizácie, vyjde celý projekt na necelú 1 miliardu korún. Podnik tým posilní svoju pozíciu na trhu a zjednotí prevádzkované stanice pod jednou značkou.
Akvizícia za 4,5 miliardy
Štátny podnik Čepro kúpil sieť RoBiN OIL od súkromného podnikateľa za 4,5 miliardy korún. Duspěva odhaduje, že táto investícia by sa mala podniku vrátiť približne v horizonte ôsmich rokov. Podľa jeho slov prináša nákup konkurenčnej siete priamy ekonomický prínos aj nový trhový podiel, ktorý má pre Čepro osobitnú hodnotu.
Generálny riaditeľ v tlačovej správe ministerstva financií vysvetlil, že akvizícia je jednou z ciest, ako v nasledujúcich rokoch ďalej rásť a rozvíjať služby. Z pohľadu podniku ide o krok smerujúci k posilneniu jeho pozície v segmente maloobchodného predaja palív.
RoBiN OIL pôsobí na trhu od roku 1991. Od roku 1994 sa ako jedna z prvých súkromných firiem po páde socializmu začala sústreďovať na predaj pohonných hmôt a vybudovala si vlastný reťazec od prebratia produktov v rafinérii až po samotné tankovanie. Po dokončení rebrandingu sa jej názov zaradí medzi značky, ktoré z ciest zmizli, podobne ako nedávno Benzina po prechode pod značku Orlen.

