Nemecký maloobchodný reťaz Lidl spúšťa novinku, ktorá má dostať jeho produkty k väčšiemu počtu spotrebiteľov. V niektorých mestách otvorí svoje prvé pojazdné predajne, čím môže osloviť nových zákazníkov a posliniť ich lojalitu voči tejto značke.
Ako uvádza poľský portál Wiadomosci Handlowe, Lidl chce touto novou stratégiou osloviť zákazníkov v malých mestách a vidieckych oblastiach. Tu sa mu neoplatí otvárať štandardné predajne, ktoré so sebou nesú oveľa vyššie náklady na realizáciu aj samotnú prevádzku. Ako podotkol portál, síce reťazec čoraz viac buduje plnohodnotné predajne aj v menších lokalitách, teraz sa rozhodol pre novú stratégiu.
Lidl spustí pojazdné predajne
Predajne na štyroch kolesách sa dostanú aj do lokalít, kde obyvatelia nemajú v blízkosti štandardné prevádzky. Pilotná fáza projektu sa spustila v susednom Maďarsku, pričom ak sa takáto forma predaja osvedčí, zrejme ju reťazec rozšíri aj do ďalších európskych krajín.
Generálna riaditeľka reťazca Lidl v Maďarsku Zita Szlavikovics uviedla, že počas jej návštevy v teréne jej napadla otázka, ako osloviť ľudí žijúcich v menších mestách, kde Lidl nemá žiadne predajne. Pre obyvateľov takýchto častí krajiny je nakupovanej menej prístupné, a preto začal desaťčlenný tím spoločnosti Lidl pracovať na formáte mobilných (pojazdných) predajní.

Ako to bude fungovať v praxi
Generálna riaditeľka dodala, že pilotný projekt bol v Maďarsku už úspešne zahájený. Vozidlo Lidl na štyroch kolesách sa vydalo na 25-dňovú cestu a už navštívilo prvé maďarské mestá. Vedenie spoločnosti hovorí, že počas tohtoročnej jesene sa dostane až do 48 vidieckych lokalít v Maďarsku.
Podľa odhadov toto umožní diskontu Lidl osloviť okolo 28-tisíc ľudí, ktorí žijú 20 až 30 kilometrov od najbližšieho supermarketu, ako uviedol magazín European Supermarket Magazine. Mobilný Lidl má premávať v „konvoji“, pretože bude sprevádzaný donáškovým vozidlom pre rýchle doplnenie zásob tovarov. Zákazníci tu nakúpia základné potraviny, pričom ceny majú byť rovnaké ako v klasických prevádzkach.
Mobilné predajne budú v prevádzke denne, pričom zvyčajne v jeden deň prídu do jedného alebo dvoch miest, kde sa zdržia niekoľko hodín. Počas týchto hodín si tu môžu zákazníci pohodlne nakúpiť a to bez toho, aby museli za nákupmi cestovať desiatky kilometrov. Ako dodáva portál, pojazdné predajne bude Lidl situovať na hlavné námestia alebo v blízkosti kostolov.

Sortiment pojazdnej prevádzky bude skromný
Vzhľadom na obmedzenia mobilného predaja, bude sortiment takýchto prevádzok značne obmedzený. Tieto predajne ponúkajú len 80 produktov, avšak zákazníci tu nájdu všetko potrebné zo základných tovarov. Kúpiť si tu môžete napríklad čerstvé ovocie a zeleninu, mliečne výrobky, trvanlivé potraviny a mrazené potraviny. Ako dodalo miestne vedenie reťazca, ceny budú rovnaké ako v štandardných predajniach. Spotrebitelia sa nemusia báť žiadnej cenovej prirážky.
Každú mobilnú predajňu budú na mieste obsluhovať dva až traja zamestnanci reťazca. Vedenie dodáva, že po jesennom „turné“ vyhodnotí, či mal projekt zmysel a či v ňom bude pokračovať aj počas budúcoročnej jari.

