Známy hardvérový leaker Moore’s Law Is Dead (MLID) zverejnil ďalšie informácie o pripravovanej konzole od Sony. Po detailoch o vreckovej verzii PS6 tentoraz tvrdí, že má k dispozícii kompletné technické špecifikácie PlayStation 6. Ak sú tieto informácie pravdivé, nová generácia bude oveľa výkonnejšia, než sa pôvodne očakávalo. Jeho poznatky spracoval server Digital Trends.
PlayStation 6 bude monštrum
Podľa úniku bude PlayStation 6 poháňať špeciálne navrhnutý čip APU od spoločnosti AMD s kódovým označením „Orion“. Tento čip má obsahovať až 10 procesorových jadier architektúry Zen 6. Grafickú časť má zabezpečiť čip s novou architektúrou RDNA 5, ktorý bude disponovať 52 až 54 výpočtovými jednotkami (CU) a ponúkne teoretický výkon na úrovni 34 až 40 TFLOPS.
Obrovský skok
Tieto špecifikácie by v praxi znamenali masívny medzigeneračný nárast výkonu. V porovnaní so základnou verziou PlayStation 5 by nová konzola mala dosiahnuť 2,5 až 3-krát rýchlejšiu rasterizáciu (prevod vektorovej grafiky na obraz) a neuveriteľných 6 až 12-krát lepší výkon v ray tracingu. Leaker tvrdí, že výkon v ray tracingu by mal byť porovnateľný s očakávanou špičkovou grafickou kartou pre PC, NVIDIA RTX 5090.

Vďaka vylepšenej technológii upscalingu PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) by celkový grafický výkon PS6 mohol byť 4 až 8-krát vyšší ako pri PS5. Pre porovnanie, PS5 bola pri svojom uvedení približne 8-krát rýchlejšia ako základná PS4, takže by išlo o podobne veľký generačný skok.
Ešte si počkáme
Hoci ide o neoficiálne informácie, tieto detaily umožňujú fanúšikom a odborníkom začať si vytvárať realistickejšie očakávania o tom, ako bude vyzerať nová generácia hier.
MLID naďalej trvá na tom, že PlayStation 6 bude uvedená na trh na jeseň 2027. Dovtedy však zostáva len čakať na oficiálne oznámenie od spoločnosti Sony.
Fantastická správa pre konzolových hráčov
Pochopiteľne, pre hráčov, ktorí preferujú konzoly, je toto vynikajúca správa. Až 12-násobne lepší výkon v ray tracingu by umožnil plne simulovať správanie svetla v reálnom čase. To znamená hyperrealistické tiene, odrazy a globálne osvetlenie, vďaka ktorému by herné svety pôsobili takmer na nerozoznanie od reality. Rozdiel medzi filmovou scénou a samotnou hrou by sa prakticky zmazal.
V kombinácii s rýchlejšou rasterizáciou by sa tiež skončil večný kompromis medzi „režimom výkonu“ (60 FPS s horšou grafikou) a „režimom kvality“ (lepšia grafika pri 30 FPS). Novým štandardom by sa mohol stať jeden nekompromisný režim, ktorý by ponúkol stabilných 60 alebo dokonca 120 snímok za sekundu v 4K rozlíšení a s plnými grafickými detailmi.
Priam gigantický nárast výpočtového výkonu procesora by tiež umožnil tvorcom budovať oveľa komplexnejšie, dynamickejšie a živšie herné svety. Silnejší procesor by zvládol pokročilú umelú inteligenciu pre stovky či tisíce postáv v hre, ktoré by sa správali oveľa realistickejšie.

A čo navyše, takýto výkon by otvoril dvere úplne novým herným žánrom a možnostiam, ktoré sú dnes technicky nemožné. Celé hry by mohli byť postavené na mechanikách, ktoré si vyžadujú obrovský výkon, ako je napríklad rozsiahla a permanentná deštrukcia prostredia alebo konverzácie s postavami poháňané pokročilou umelou inteligenciou.
Vďaka technológiám ako PSSR (upscaling pomocou AI) by konzola dokázala tieto vizuálne a výpočtovo náročné úlohy zvládať efektívne. Pre hráča to v konečnom dôsledku znamená, že hry budú nielen krajšie, ale predovšetkým oveľa inteligentnejšie, interaktívnejšie a pohlcujúcejšie než kedykoľvek predtým.