Nový Xpeng P7 môže poriadne zamiešať kartami na trhu s elektrickými autami. Štart má úspešný, o čom svedčí, že v priebehu niekoľkých minút záujemcovia vytvorili 10-tisíc objednávok tohto vozidla.
Portál Car News China píše, že pre dosiahnutie hranice 10-tisíc objednávok stačilo tomuto modelu len 6 minút a 37 sekúnd.
Xpeng P7 môže byť predajný hit
Plne elektrický sedan Xpeng P7 sa môže stať v domovskej Číne predajným hitom. Hneď po oficiálnom spustení predpredaja automobilka prijala 10-tisíc objednávok. Nové vozidlo je k dispozícii v troch verziách. Konkrétne s ultra dlhým dojazdom 820 kilometrov, potom vysokovýkonná verzia, ktorá ponúkne 750 kilometrov a napokon verzia s dlhým dojazdom, ktorá majiteľovi poskytne 702 kilometrov.
Oficiálne uvedenie modelu Xpeng P7 na čínsky trh naplánovala automobilka na koniec tohto mesiaca. Cenové rozpätie v predpredaji nebolo však pri premiére oznámené. Každopádne, záujemca musel zaplatiť zálohu vo výške 99 juanov, čo je zhruba 12 eur.

Čo môžu očakávať kupci
Automobilka Xpeng uvedie na trh sedan P7 v šiestich farbách. K dispozícii bude strieborná, žltá, zelená, fialová, sivá a modrá. Predná časť elektromobilu využíva dizajnový jazyk automobilky Xmart Face a nájdete tu horizontálny svetelný pás, ktorý je spárovaný so zvislými skupinami na oboch stranách. Takto vytvára dizajn v tvare písmena H.
V zadnej časti je dizajn podobný a rovnako sa tvary podobajú písmenu H. Na zadnom nárazníku si môžete všimnúť malé modré svetlo, ktoré indikuje pokročilé asistenčné systémy riadenia. Čo sa týka bočnej strany, tá si zachovala profil fastbacku v kombinácii so skrytými kľučkami dverí a diskami v tvare X, ktoré odrážajú logo značky Xpeng. Línia strechy sa zvažuje smerom nadol medzi predným a zadným stĺpikom.
Špecifikácie modelu Xpeng P7
Rozmery karosérie sú 5017/1970/1427 milimetrov (d/š/v) a rázvor je 3008 milimetrov. Zaujímavosťou je, že výrobca celú sériu vybavil tromi interne vyvinutými čipmi Turing AI. Dva z týchto čipov poháňajú pokročilý model riadenia VLA (Very Intelligent Driving). Tretí čip v spojení s čipom Qualcomm Snapdragon 8295P poháňa model inteligentnej kabíny VLM (Very Intelligent Cabin).

Kokpit je minimalistický a integruje trojramenný volant s plochým spodným okrajom, 87-palcový panoramatický AR-HUD, prístrojový panel a 15,6-palcovú centrálnu ovládaciu obrazovku. Ovládacia obrazovka, samozrejme, dokáže reagovať na hlasové povely aj gestá vodiča. Nechýba externý zvukový systém na podporu hlasového ovládania vozidla, aby mal vodič maximum komfortu počas jazdy.
Obrazovka sa nachádza aj vzadu, takže o zábavu majú postarané aj cestujúci sediaci na zadných sedadlách. Tu sa nachádza 8-palcový displej zábavného systému za stredovou konzolou. Spomenieme ešte, že zrýchlenie z 0 na 100 km/h dokáže tento sedan za 3,7 sekundy, pričom maximálna rýchlosť dosahuje 230 km/h. Batérie všetkých verzií tohto modelu podporujú rýchle nabíjanie 5C. Pri 10-minútovom nabíjaní získate dojazd až 525 kilometrov.