Slovenská pošta aktuálne prechádza veľkými zmenami. Od augusta tohto roka pristúpila k zatváraniu svojich pobičiek, ktoré nepovažuje za efektívne.
O služby pošty tak prídu obyvatelia viacerých mestských častí a to naprieč Slovenskom. V krajských mestách chce Slovenská pošta postupne zrušiť 55 svojich pobočiek, ako sme vás informovali v samostatnom článku. Niektorým občanom sa tieto kroky pošty nepáčia. Napríklad v Košiciach proti zatvoreniu jednej z pobočiek spísali petíciu, o čom sa dočítate tu.
Zatváranie pobočiek ale nie je jediná zásadná zmena. Slováci prídu aj o ďalšiu populárnu službu. Najnovšie informácie hovoria, že na poštách skončia P.O.BOXy. Ako uvádza spravodajský portál TA3 na základe správy z TASR, zrušenie P.O.BOXov je súčasťou aktuálne prebiehajúcej optimalizácie.
Slovenská pošta zruší P.O.BOXy
Poštový priečinok známy pod označením P.O.BOX už nebude dostupný na pobočkách pošty, ktoré sa zrušia. Pošta hovorí, že zákazníci si môžu priečinok presunúť na inú poštu alebo službu úplne zrušiť. V tom druhom prípade im pošta vráti zaplatené peniaze.

Hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Peterová informovala, že o ukončení platnosti poskytovania služieb P.O.BOX alebo Post BOX používateľov priečinkov vopred informovali. Zrušenie služby sa týka len tých pobočiek, ktoré sa ukončia svoju prevádzku. Ako sme naznačili v úvode, celkovo sa má zatvoriť 55 prevádzok. Občania tak prídu o viaceré služby, na ktoré boli roky zvyknutí a ktoré mali roky na dosah ruky.
Inštitúcia zároveň dodala, že ak má nástupnícka pošta voľný rovnaký priečinok, ako mal zákazník na zrušenej prevádzke, pridelí mu rovnaké číslo. Pošta tiež podotkla, že zákazníci, ktorí o tieto služby už nemajú záujem, môžu získať peniaze späť. Súčasný priečinok sa im automaticky zruší a to po ukončením prevádzky danej pošty. Zásielky potom budú títo klienti dostávať štandardným spôsobom cez nástupnícku dodávaciu poštu.
Možnosť vrátenia peňazí
Zákazníci, ktorí mali službu predplatenú a rozhodnú sa, že priečinok si nechcú presunúť na inú poštu, môžu získať peniaze späť. Slovenská pošta uviedla: „Predplatené ceny za ukončený priečinok budú zákazníkovi vrátené.“ Inštitúcia tiež dodala, že ak má zákazník priečinok zriadený na dodávacej pošte, všetky zásielky sa mu dodajú do tohto priečinka. Týka sa to zásielok, ktoré majú v adrese uvedený P.O.BOX a číslo a tiež tých, kde P.O.BOX nie je identifikovaný a je pri nich uvedená ulica a číslo.
Inštitúcia spresnila, že do priečinkov, ktoré sú zriadené na podávacej pošte, sa budú dodávať len zásielky, ktoré do tohto priečinka smerujú na základe adresy. To znamená, že na zásielkach je uvedený P.O.BOX a číslo, PSČ a názov pošty, kde je priečinok zriadený.
Transformácia Slovenskej pošty
Rušenie pobočiek, ktoré nie sú efektívne a sú málo vyťažené, je súčasťou prebiehajúcej transformácie Slovenskej pošty. Inštitúcia chce svojim klientom prinášať moderné a kvalitné služby, ktoré odzrkadlia súčasné trendy. Aj preto pošta zavádza viaceré novinky vo svojej mobilnej aplikácii, o čom sme vás informovali v tomto článku.