Ide údajne o najužšie auto na svete, ktoré má len pol metra na šírku, a tak jeho majiteľ zaparkuje prakticky kdekoľvek. O toto unikátne auto sa postaral mladý taliansky automechanik, ktorý si zašiel po inšpiráciu k modelu Fiat Panda.
Jedno takéto auto prerobil na najužšie auto na svete, avšak do oficiálnej prevádzky sa zrejme nedostane. Každopádne, auto sa stalo atrakciou nielen v Taliansku, ale aj vo svete cez množstvo videoklipov, ktoré ho zachytávajú.
Najužšie auto na svete
Ako uvádza český portál Novinky.cz, 30-ročný automechanik Andrea Marazzi pracoval na extrémne úzkej variante modelu Fiat Panda asi rok. Jeho snaženie bolo úspešné, a tak auto predviedol na festivale, ktorý oslavoval 45. výročie tohoto kedysi populárneho modelu. Festival sa konal v talianskom meste Pandino a najužšie auto na svete okamžite vyvolalo záujem okoloidúcich.
Automechanik svoju verziu vozidla nazval Flat Fiat, no stretol sa nielen s pozitívnymi ohlasmi. Na internete sa rozpútala diskusia, pričom mnohí uvádzali, že takéto auto vôbec nie je praktické. Nepáčil sa im ani dizajn a niektorí mali dokonca len z pohľadu na fotografiu klaustrofobické pocity.
Atrakcia, ktoré vyvolala vášnivé debaty
Zopár používateľov sociálnych sietí vyzdvihlo, že s takýmto autom nie je problém zaparkovať. Zmestí sa totižto aj do najužších uličiek, čo je v preplnených talianskych mestách veľká výhoda. Najväčšie diskusie sa viedli okolo toho, či vôbec môže takéto auto vyjsť na cesty.
Ako správne tušíte, do bežnej prevádzky sa Flat Fiat nedostane, pretože nemá registračné značky. Ako podotkol portál Novinky.cz, okrem iného budú problémom aj technické parametre a skutočnosť, že ide v podstate o dva „zlepené“ boky pôvodného auta.
Poháňa ho elektromotor zo skútra
Podľa webu Daily Mail automechanik použil vozidlo z roku 1993 a výsledkom je najužšie auto na svete, ktoré je široké len 50 centimetrov. Na dĺžku má 340 centimetrov, na výšku 145 centimetrov a váži 264 kilogramov.
Auto prekvapivo jazdí na štyroch kolesách a podľa konštruktéra je stabilnejšie, než sa zdá na prvý pohľad. Vzhľadom na jeho úzke rozmery sa sem nezmestil klasický spaľovací motor, a preto konštruktér využil elektromotor zo skútra. Maximálna rýchlosť vozidla je len 15 km/h, takže na cesty toto auto naozaj nie je vhodné.
Extrémne stiesnený interiér
Interiér auta je veľmi stiesnený a objemnejší človek by sa sem nezmestil. Na oboch stranách sú plne funkčné klasické dvere, čiže s nastupovaním a vystupovaním do vozidla nie je problém. Avšak, kvôli úzkemu vnútornému priestoru vodičovi počas jazdy trčia lakte von z okien. Síce je vozidlo plne funkčné a pojazdné, v praxi sa ukazuje ako nepohodlné a nepraktické.
Jeho konštruktér Andrea Marazzi už podal žiadosť do organizácie Guinness World Records, aby bolo toto netradičné vozidlo zapísané ako najužšie pojazdné auto na svete.