Zákazníci mobilného operátora Radosť v posledných dňoch dostávajú správy o nezaplatených sumách za služby. Tieto oznámenia rozosiela v mene spoločnosti O2 Slovakia externá firma ZPC Group, ktorá bola poverená riešiť vzniknuté pohľadávky. Hoci takéto správy môžu používatelia vnímať skepticky, operátor ich autentickosť potvrdil, informoval server Živé.sk.
Keď sa Radosť mení na starosť
Z informácií poskytnutých zákazníckou podporou operátora vyplýva, že firma ZPC Group skutočne koná na základe splnomocnenia spoločnosti O2 Slovakia, ktorá prevádzkuje operátora Radosť. Jej úlohou je zotavovať dlžnú sumu od zákazníkov, ktorí nezaplatili za predplatené balíčky služieb.
Výzvy uvádzajú presnú dlžnú sumu, napríklad 5 eur za konkrétne telefónne číslo, a obsahujú inštrukcie na úhradu. Klienti sú vyzývaní, aby platbu uskutočnili na zadané číslo bankového účtu v čo najkratšom termíne.
Na vznik dlhu stačí, ak zákazník nemá zrušený predplatený program, hoci ho aktívne nevyužíva. Program Radosť totiž vyžaduje pravidelné obnovovanie balíčkov. Ak si zákazník balíček neobnoví, služby síce nebudú dostupné, no účet zostáva stále vedený ako aktívny. Zabudnutie jeho vypnutia môže teda podmieňovať vznik pohľadávky.

Ako správne ukončiť službu a vyhnúť sa zadlženiu
Zákazníci, ktorí majú záujem úplne zrušiť program Radosť a vyhnúť sa prípadným poplatkom či dlhom, tak môžu urobiť jednoducho prostredníctvom mobilnej aplikácie. Je potrebné otvoriť aplikáciu Radosť, prejsť do jej menu a vybrať sekciu nazvanú „Viac Radosti“. Tam stačí kliknúť na možnosť „Už nechcem mať Radosť“, po čom budú vyzvaní na potvrdenie voľby.
Po potvrdení krokov k vypnutiu sa účet už neobnoví a používanie služby bude po skončení aktuálneho zaplateného obdobia definitívne ukončené. Spolu s tým tiež klient stratí prístup k priradenému telefónnemu číslu. Ak však používateľ chce svoje pôvodné číslo zachovať, musí si ho najskôr preniesť k inému operátorovi ešte pred ukončením programu v aplikácii.

Ak si telefónne číslo neustrážite, dlh môže narásť
Aj keď služba Radosť patrí medzi predplatenú kategóriu produktov, jej nevyužívaním automaticky nevzniká zrušenie účtu. Pokiaľ si zákazník neustráži stav svojho predplatného a nevykoná príslušný krok jeho deaktivácie, služba sa pokladá za aktívnu a účtuje sa pravidelný poplatok. Práve tento stav je dôvodom, pre ktorý sa dlhy tvoria aj bez uvedomenia zákazníka.
Preto je odporúčané, aby zákazníci, ktorí nechcú pokračovať v používaní programu Radosť, dôsledne vykonali potrebné kroky v aplikácii a minimalizovali riziko vzniku nechcených dlhodobých záväzkov. Ak zákazník správy ignoruje, môže ho spoločnosť ZPC Group opätovne kontaktovať s pripomienkou dlhu a výzvou na úhradu.