Zákazníci populárnej kuriérskej služby Packeta sa musia počas najbližšieho víkendu pripraviť na veľké obmedzenie služieb. Spoločnosť totiž ohlásila plánovanú údržbu svojich systémov, počas ktorej nebude dostupná väčšina obvyklých služieb vrátane mobilnej aplikácie a niektorých funkcií výdajných miest.
Odstávka sa začne v sobotu 28. júna o 20:00 hod. a podľa informácií spoločnosti potrvá približne do nedele 29. júna do 8:00 hodiny ráno. Ide o cielenú údržbu, ktorá má minimalizovať prípadné komplikácie v budúcnosti a zlepšiť stabilitu celej siete.
Ktoré služby nebudú dostupné?
V uvedenom časovom okne sa zákazníci nebudú môcť prihlásiť do mobilnej aplikácie Packety, čím sa znemožní vyzdvihovanie zásielok zo Z-BOXov pomocou aplikácie. Rovnako nebude možné vytvárať nové zásielky, zistiť potrebné heslá, sledovať trasovanie zásielok či uhrádzať dobierky.
Z-BOXy, automatické výdajné boxy Packety, budú počas odstávky funkčné iba čiastočne. Balíky bude možné vyzdvihnúť výhradne prostredníctvom manuálneho zadania číselného kódu na klávesnici boxu. Packeta ubezpečuje, že zásielky uložené v Z-BOXoch pred odstávkou nebudú nijako ovplyvnené. Tým balíkom, ktorých úložná lehota končí v sobotu, predĺži spoločnosť dobu uloženia automaticky o jeden deň, až do nedeľnej polnoci.
Na výdajných miestach, ktoré budú počas víkendu otvorené, bude možné zásielky vyzdvihnúť iba s platným heslom. Platba dobierky však bude obmedzená len na hotovosť, keďže elektronické platby kartou nebudú v tomto čase dostupné. Využívať sa bude núdzová verzia aplikácie na výdaj zásielok.
Obmedzenia pocítia aj internetové obchody
Technická údržba výrazne zasiahne aj klientov Packety z radov internetových obchodov. Počas 12-hodinovej odstávky bude úplne vypnuté API rozhranie, čo znamená, že e-shopy nebudú môcť podávať, ani vytvárať nové zásielky či kontrolovať ich stav v klientskej zóne. Spoločnosť upozorňuje, že po skončení údržby sa používatelia budú musieť do aplikácií a služieb Packety opätovne prihlásiť.
Packeta zvolila termín odstávky cielene na víkend, aby minimalizovala negatívny dopad na zákazníkov. Zároveň prosí o pochopenie a trpezlivosť, pričom sa za vzniknuté komplikácie vopred ospravedlňuje.