Spoločnosť Xiaomi usporiadala v Pekingu technologickú udalosť s názvom „Nový začiatok“, počas ktorej predstavila hneď dve zásadné novinky, menovite vlastné procesory Xiaomi XRING a prémiové SUV Xiaomi YU7. Ide o dôležité míľniky vo vývoji produktového portfólia značky, ktoré nádherne demonštrujú ambície Xiaomi nielen v oblasti spotrebnej elektroniky, ale aj v segmente automobilového priemyslu.
Xiaomi s prvými čipmi vlastnej výroby
Xiaomi vstúpilo do segmentu výroby čipov hneď s dvojicou vlastných procesorov. Xiaomi XRING O1, založený na 3-nanometrovom výrobnom procese, obsahuje až 19-miliárd tranzistorov a prináša 10 výpočtových jadier, 16-jadrovú GPU Immortalis-G925, štvrtú generáciu ISP a 6-jadrovú AI NPU s výkonom 44 TOPS. Tento čip bude poháňať nové zariadenia ako Xiaomi 15S Pro a tablet Pad 7 Ultra.
Druhým kúskom je Xiaomi XRING T1, prvý procesor čínskej značky určený pre smart hodinky so 4G konektivitou a podporou eSIM. Procesor prešiel až 7 000 testami v 100 mestách, pričom má dosahovať o 35 percent lepšie pokrytie ako konkurencia, a to pri výrazne menšej spotrebe energie. Očakáva sa, že debutuje spoločne s jubilejnou edíciou hodiniek Xiaomi Watch S4 a okrem špičkovej konektivity ponúkne aj viacero pokročilých funkcií, ako napríklad vzdialené ovládanie vozidla bez potreby použiť telefón.
Vývoj čipov sa podľa všetkého stáva kľúčovou súčasťou stratégie Xiaomi. Spoločnosť plánuje investovať 13,5-miliardy jüanov (1,66-miliardy eur) do R&D (výskumu a vývoja) a v nasledujúcich desaťročiach prideliť ďalších 50-miliárd jüanov (6,1-miliardy eur). Na vývoji pracuje viac ako 2 500 inžinierov, pričom čipy sú úzko integrované s AI, softvérom a hardvérom, čím Xiaomi ešte väčšmi podporí vlastný ekosystém.

Xiaomi YU7: Prémiové SUV, ktoré skutočne očarí
Nové SUV Xiaomi YU7 nadväzuje na dizajnový jazyk obľúbeného modelu SU7, pričom kladie dôraz na luxus, eleganciu a proporcie.
Rozmery karosérie sú 4 999 × 1 996 × 1 600 mm s rázvorom 3 000 mm, ktoré spolu so širokými pneumatikami (275 mm) utvárajú silne športový charakter. Elektrický predný kufor ponúka objem až 141 litrov. Lákadlom je aj nový systém skrytých dverových kľučiek s automatickým vysúvaním, ktorý prispieva nielen k čistému dizajnu, ale aj menšiemu odporu vzduchu.
Dizajn karosérie bol optimalizovaný v 40 oblastiach, výsledkom čoho je aerodynamický odpor Cd = 0,245, čo umožnilo zvýšiť dojazd o 59 km. Výrazne k tomu prispeli prvky ako duty spojler, aktívna mriežka so 100 lamelami a clamshell kapota.

Xiaomi YU7: Interiér
Nové SUV však rozhodne neohúri len extriérom. Xiaomi si dalo záležať aj na spracovaní interiéru. Kabína vozidla predstavuje koncept „Dual-Zone Surround Luxury Cabin“, ktorý prepája technológie, luxus a komfort. Hlavnú úlohu zohráva panoramatický displej Xiaomi HyperVision, ktorý sa opiera o trojicu Mini LED panelov a zakrivenú projekciu na čelné sklo, a to pri rozlíšení 108 PPD a svietivosťou až 1 200 nitov.
Vo vnútri nájdeme elektricky nastaviteľné zadné sedadlá, predné masážne sedadlá a luxusné materiály s kožou Nappa a mäkkými výplňami s certifikáciou OEKO-TEX. Úložná kapacita dosahuje 1 970 litrov, pričom do kufrového priestoru sa zmestia aj viaceré 24-palcové (60-centimetrové) batožiny.

Xiaomi YU7: Pohon a dojazd
YU7 poháňa nový motor Xiaomi HyperEngine V6s Plus, ktorý dosahuje výkon 508 kW (690 koní) a krútiaci moment 528 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá iba 3,23 sekundy. Vysoký výkon je doplnený robustným podvozkom, štvorpiestikovými brzdami Brembo a adaptívnym vzduchovým pružením nastaviteľným v piatich úrovniach, so svetlou výškou až 222 mm.
Xiaomi YU7 bude dostupný v konfiguráciách Standard, Pro a Max. Zatiaľ čo základný model s batériou 96,3 kWh ponúkne dojazd 835 km (CLTC), verzie Pro a Max (s pohonom 4×4/AWD) dosiahnu dojazd 760 km, respektíve 770 km, pričom Max má zo všetkých verzií najväčšiu batériu – 101,7 kWh.
Vďaka nabíjacej architektúre 897 V je možné nabiť vozidlo z 10 percent na 80 percent v priebehu 12 minút. Inak povedané, po 15 minútach nabíjania dostanete dojazd až 620 km.

Xiaomi YU7: Autonómia
Všetky verzie YU7 sú však vybavené hardvérom pre pokročilú asistovanú jazdu. NVIDIA DRIVE AGX Thor (700 TOPS) slúži ako výpočtová platforma, doplnená o LiDAR s dosahom 200 m, 4D radar, a pokročilé senzory, ktoré zabezpečujú vysokú presnosť detekcie aj v komplikovanejších podmienkach.
Čo ešte nevieme?
Ako procesory, tak aj vozidlá sú skvelými novinkami, ktorými sa Xiaomi dopracuje na titulné stránky nejedného magazínu. Dôležité však bude niečo, o čom výrobca zatiaľ nehovorí – cena.
Pokiaľ ide o procesory, domáca výroba je zvyčajne cenovo dostupnejšia, nakoľko môže spoločnosť uplatniť výhradne vlastné riešenia. Nemusí kupovať výrobu či návrhy od iných strán, čím vzniká obrovský priestor na úsporu. Nemusí to však byť pravda v prípade nových projektov, čo procesory XRING rozhodne sú.
Dôvod je prostý – firmy, ktoré si navrhujú či dokonca vyrábajú vlastné čipy dlhé roky, disponujú dôkladnou optimalizáciou, ktorá umožňuje výrazné šetrenie nákladov. Xiaomi je v tomto odvetví nováčikom, takže nevieme s istotou určiť, či je optimalizácia na takej úrovni, aby sme od procesorov mohli očakávať okrem vysokého výkonu aj priaznivé ceny zariadení. Možné to ale rozhodne je.
Pokiaľ ide o nový SUV model, Xiaomi viackrát použilo slovo „luxus“, čo samo o sebe značí, že nepôjde o lacnú záležitosť.
Pevne veríme, že Xiaomi nám čoskoro zdelí aj to málo chýbajúcich informácií. Zatiaľ sa môžeme aspoň kochať.