Zoznam automobiliek pôsobiacich na slovenskom trhu sa rozrastá o ďalšie kľúčové meno. Po novom do našich zemepisných šírok prichádza renomovaný čínsky podnik Leapmotor, ktorý sa zameriava na produkciu elektrických vozidiel. Presadiť sa u nás chce hlavne kombináciou priaznivej ceny, moderných technológií a dôrazu na úžitkovú hodnotu, píše denník Pravda.
Oficiálnym distribútorom tejto značky sa stáva Emil Frey Slovakia, ktorý zastrešuje prepravu modelov viacerých známych značiek, vrátane tých, ktoré spadajú pod koncern Stellantis – napríklad Peugeot, Opel, Fiat či Citroën.
Vďaka strategickému partnerstvu medzi Stellantisom (51-percentný podiel) a Leapmotor International (49-percentný podiel) vznikol spoločný podnik, ktorý má exkluzívne práva na výrobu, export a predaj áut značky Leapmotor mimo Číny. Slovensko tak patrí medzi prvé európske krajiny, kde sa vozidlá tejto značky začnú predávať.

Prvé modely sú na ceste, takéto budú ceny
Prvé modely tejto značky sa pritom neobjavia až o niekoľko rokov. Počkať si budeme musieť len zopár mesiacov. Očakáva sa totiž, že predaj bude oficiálne zahájený v priebehu jesene 2025. V tomto období by mali byť uvedené dva modely.
Prvým zrejme bude Leapmotor T03, teda kompaktné mestské elektrické vozidlo triedy A s päťdverovou karosériou. Vhodné má byť hlavne do mestskej premávky, no s prehľadom poslúži aj na kratšie výlety. Výkon bude dosahovať približne 70 kW, respektíve 95 koní, zatiaľ čo dojazd by mal činiť okolo 265 kilometrov (podľa WLTP). Kapacity to síce nie sú špičkové, no zároveň špičková nebude ani cena, čo slovenských zákazníkov rozhodne poteší. Predpokladá sa, že vozidlo bude štartovať na cene zhruba 19 000 eur.
Druhým kúskom bude Leapmotor C10. V tomto prípade pôjde o globálne SUV strednej triedy s dĺžkou 4,74 metra. Postavené bude na platforme LEAP 3.0 s priamo integrovanou batériou v podvozku – technológia „Cell-to-Chassis“. V čisto elektrickej verzii ponúkne výkon až 160 kW (219 koní), solídne zrýchlenie a dojazd 424 kilometrov, taktež podľa WLTP.
Hovorí sa aj o hybridnej verzii s predlžovačom dojazdu. Čisto elektrický dojazd má dosahovať 145 kilometrov, zatiaľ čo v kombinovanom režime má byť vozidlo schopné naraz prejsť až 950 kilometrov.
Taktiež stojí za zmienku, že Model C10 navyše získal 5 hviezdičiek v testoch Euro NCAP. Taktiež disponuje 12 senzormi a 17 aktívnymi bezpečnostnými systémami, medzi ktorými nechýba adaptívny tempomat, asistent jazdy v pruhu či automatické núdzové brzdenie. Cena však už nebude zrovna nízka – začínať by mala niekde pod hranicou 38 000 eur.

Čo ďalšie možno očakávať?
Obidve novinky ponúknu pokročilé technologické riešenia, vrátane funkcie V2L (Vehicle-to-Load), ktorá umožní napájať externé zariadenia, napríklad náradie alebo domáce spotrebiče, priamo z batérie vozidla. To zásadne zvýši ich využiteľnosť pri kempovaní, práci v teréne či pri výpadku elektriny.
Pridanú hodnotu potom rozhodne predstavuje aj logistické centrum pri Bratislave, ktoré zabezpečí rýchlu dostupnosť náhradných dielov a kvalitný servis, čo je častá slabina pri iných nových značkách.
Ďalšie modely pribudnú časom
Samozrejme, ponuka Leapmotor na Slovensku nebude obmedzená len na modely T03 a C10. V dohľadnej dobe sa očakáva aj debut druhého SUV vozidla, menovite modelu Leapmotor B10 triedy C, pričom v priebehu nasledujúcich dvoch rokov automobilka plánuje v našich končinách ponúknuť až šesť modelov, aby ulahodila čo najširšiemu spektru zákazníkov.

Veľká pomoc pre Slovensko
Vstup Leapmotoru zvyšuje konkurenciu v segmente dostupných elektromobilov, ktorý bol doteraz výrazne ovládaný európskymi a kórejskými značkami. Vďaka spolupráci s etablovaným partnerom Stellantis môže značka rýchlo získať dôveru spotrebiteľov a ponúknuť atraktívny pomer ceny, technológie a servisu.
Pre spotrebiteľov to znamená viac možností pri výbere cenovo dostupného elektromobilu so spoľahlivým pozadím a dobrou výbavou. Vzhľadom na to, že cena elektriny je stále nižšia ako benzínu a nafty, môže byť Leapmotor zaujímavou alternatívou pre tých, ktorí hľadajú úsporné a ekologické auto.