TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Škoda ukončí výrobu obľúbených vozidiel. O aké modely pôjde a kedy sa tak stane?
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Škoda ukončí výrobu obľúbených vozidiel. O aké modely pôjde a kedy sa tak stane?

Škoda sa chystá ukončiť výrobu niekoľkých modelových radov. Žiaľ, týkať sa to má aj legendárnej série Škoda Fabia.

2. júla 2024 10:59
Roman Drexler
2. júla 2024
Zdieľať
4 min
Zdieľať
V skratke
  • Škoda plánuje ukončenie výroby viacerých modelových radov
  • Pôvodne však koniec plánovala na skorší termín
  • Týka sa to aj legendárnej série Škoda Fabia

Známa automobilka Škoda aktualizovala svoje plány týkajúce sa ukončenia výroby obľúbených modelových radov. Celkovo má koniec čakať tri série, hoci je pravda, že napokon sa budú vyrábať o čosi dlhšie, než udávali pôvodné plány. Jedným z dôvodov odloženia konečného termínu môže byť relatívne pomalý prechod na elektromobilitu, ktorý sa však netýka len Škody, ale de facto celého trhu, píše server Topspeed.sk.

Aby sme boli konkrétnejší, Škoda plánuje ukončiť výrobu modelových radov Fabia, Kamiq a Scala. Ako-tak dobrou správou je, že sa tak stane až na prelome tohto a nasledujúceho desaťročia. Podľa automobilky sa budú tieto modely vozidiel produkovať do roku 2030. Pokiaľ ide o ostatné známe rady, ako sú Kodiaq, Superb či Octavia, ich výroba by mala pokračovať aj po roku 2030.

Vysoké ceny, málo nabíjačiek

O túto správu sa s médiami podelil Klaus Zellmer, šéf Škoda Auto. Uviedol, že v kontexte slabšieho záujmu vníma ako kľúčové viaceré dôvody. V podstate však len poukázal na problémy, ktoré brzdia rozmach elektromobility na Slovensku už veľmi dlho – vysoká cena vozidiel, slabá dostupnosť nabíjacej infraštruktúry. A keďže je pre spotrebiteľa prechod zo spaľovacieho motora na elektrický pohon zbytočne náročný, niet sa čo čudovať, že je prienik elektromobilov tak pomalý.

NEWSBYTE
Deutsche Telekom šokuje Slovensko: Hromadné prepúšťanie zasiahne 150 ľudí, toto je dôvod

Deutsche Telekom šokuje Slovensko: Hromadné prepúšťanie zasiahne 150 ľudí, toto je dôvod

Dôchodkový systém v kolapse: Mladá generácia si sľubované peniaze nikdy neuvidí, čo s tým?

Dôchodkový systém v kolapse: Mladá generácia si sľubované peniaze nikdy neuvidí, čo s tým?

Od nového roka viac peňazí na účte: Jednoduchá zmena, ktorá poteší všetkých zamestnancov aj dôchodcov

Od nového roka viac peňazí na účte: Jednoduchá zmena, ktorá poteší všetkých zamestnancov aj dôchodcov

Deutsche Telekom šokuje Slovensko: Hromadné prepúšťanie zasiahne 150 ľudí, toto je dôvod
Deutsche Telekom šokuje Slovensko: Hromadné prepúšťanie zasiahne 150 ľudí, toto je dôvod
Dôchodkový systém v kolapse: Mladá generácia si sľubované peniaze nikdy neuvidí, čo s tým?
Dôchodkový systém v kolapse: Mladá generácia si sľubované peniaze nikdy neuvidí, čo s tým?
Od nového roka viac peňazí na účte: Jednoduchá zmena, ktorá poteší všetkých zamestnancov aj dôchodcov
Od nového roka viac peňazí na účte: Jednoduchá zmena, ktorá poteší všetkých zamestnancov aj dôchodcov
Škoda Enyaq
Škoda Enyaq | Zdroj: Škoda

Na Slovensku je taktiež mnoho zákazníkov, ktorí sú veľmi senzitívni na ceny. Uvedomuje si to aj Zellmer, ktorý hovorí, že preto je dôležité priniesť na trh vozidlo s cenou do 20 000 eur, ktoré by naplnilo predstavy motoristov. V tomto smere poukazuje na dnešnú podobu modelu Fabia, ktorý sa v niektorých krajinách predáva len za 15 000 až 16 000 eur. Dodáva, že táto cena predstavuje štvrtinový rozdiel oproti najlacnejšiemu plánovanému elektromobilu.

Nelacná záležitosť

Problémom je, že elektromobilita je stále relatívne nový koncept, ktorý si vyžaduje nemalé investície ako do návrhu a výroby, tak aj do výskumu a vývoja. Elektromobily sa neopierajú len o motor. Opierajú sa aj o batériu, ktorá musí ponúkať dostatočne dlhý dojazd na jedno nabitie, ako aj dostatočne dlhú životnosť.

Proces výroby elektromobilov je aj preto stále pomerne komplikovanou a nákladnou záležitosťou. Niet sa teda čo čudovať, že ich priemerná nákupná cena je podstatne vyššia, než je priemerná cena spaľováku.

Nabíjanie elektromobilu
Ilustr. obr. Zdroj: Depositphotos

Vysoká cena by však nebola až taký problém, ak by všetky krajiny poskytovali svojim občanom na kúpu elektromobilov aspoň ako-takú finančnú podporu, resp. dotácie. Žiaľ, Slovensko je v tomto smere odstrašujúcim príkladom, keďže na našom území dotácie dlhodobo chýbajú. Kúpa elektromobilu je teda pre mnohých bežných Slovákov buď to nemožná, alebo jednoducho príliš drahá na to, aby sa im to oplatilo.

Ďalším smutným faktom je, že elektromobily u nás nemajú podporu ani nefinančného charakteru. Vo viacerých krajinách majú elektromobily napríklad bezplatný prístup k diaľničným komunikáciám. U nás si musia ich majitelia musia za diaľničné známky platiť rovnaké ceny ako majitelia spaľovákov.

Lacný elektromobil chystá viacero známych mien

Je však dobrou správou, že elektromobil s cenou do 20 000 eur, na ktorého dôležitosť teraz poukazuje aj šéf Škody, aktuálne plánuje vyrobiť viacero známych automobiliek. Ešte začiatkom apríla sme sa dozvedeli, že na elektromobile s cenou okolo 20 000 eur pracuje francúzsky výrobca Renault. Ísť by malo o elektrifikovaný model Twingo.

Neprehliadnite

Automobilka Volkswagen
Volkswagen nezaháľa: Nemecká ťažká váha investovala do batérií 20 miliárd EUR!
Elektromobil z druhej ruky nemusí byť zlý nápad. Odborník tvrdí, že väčšina má kapacitu nad 80 %
Tesla je v pozore: Volkswagen vraj pracuje na konkurencii pre Model 3!
Obľúbená sieť čerpacích staníc po 55 rokoch SKONČILA. Zamestnanci zúria, nedostali výplaty (čo sa deje)
Dlho to netrvalo: Tesla obnovila bezplatné nabíjanie

Renault však nie je jediný. Koncom mája bolo potvrdené, že cenovo dostupnejšie elektrické vozidlo prinesie aj nemecký Volkswagen. Jeho svetová premiéra je predbežne naplánovaná na rok 2027. Napokon sme sa dozvedeli, že na elektromobile s cenou do 20 000 eur pracuje aj Hyundai a dokonca aj Xiaomi.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Mimoriadne POZOR: SMS-ka, ktorá vás pripraví o peniaze. Banka bije na poplach, takto vyzerá!
Ďalší článok Telekom, operátor AKTUÁLNE: Telekom odrovnal konkurenciu. Tisícom zákazníkov rozdá gigabajty dát zadarmo

Najčítanejšie

peniaze, blesková správa
Zobudíme sa do zlého sna: POTVRDILI ďalšie zvýšenie cien. Slováci budú viac platiť za absolútne základnú vec
13. júla 2025
Dopravná značka ZBE
Vodiči, POZOR: Začala platiť nová dopravná značka. Kto ju nepozná, dostane pokutu 200 €
13. júla 2025
Radar
Tu radšej dávajte pozor: Nasadili 450 rýchlostných radarov, vodiči im neujdú, pokuty počítajú v MILIÓNOCH eur
13. júla 2025
Vylialo sa 100 000 litrov rádioaktívnej vody: Potvrdili únik z najväčšieho jadrového reaktoru v Európe
14. júla 2025

Najnovšie články

  • AKTUÁLNE: Ďalšia POHROMA na Slovensku. Veľká IT firma prepúšťa, 150 ľudí ostane bez práce
  • POZOR: Slováci prídu o peniaze ako nikdy predtým. Čo sa s tým dá spraviť? Skoro nič (+ čísla)
  • SKVELÁ správa: Slováci dostanú na výplate VIAC peňazí, je za tým jednoduchá matematika (čo sa deje)
  • Samsung ochudobnil Galaxy Z Fold7 o kľúčovú funkciu. Mnohí to nechápu
  • Nová daň je brutálna: Ceny sa na Slovensku zo dňa na deň zvýšili o 100 %

Bude sa vám páčiť

Mimoriadne, smartfón, operátor

MIMORIADNE: Pomaly KONČÍ ďalšia legendárna značka smartfónov. Slováci ju milujú, no nekupujú

15. júla 2025
EÚ, zákaz vjazdu

Potvrdili ZÁKAZ benzínových áut: EÚ našla dosť dôkazov (+ dátum)

14. júla 2025
Slovensko, blesková správa, štát

Na Slovensku hrozí KOLAPS kľúčovej oblasti: Štát absolútne zanedbal dôležité zmeny

12. júla 2025
Neta Aya

Elektromobil s dojazdom „400 kilometrov“ nevydržal ani dva roky: Dnes prejde len 40, výrobca nemá novú batériu

11. júla 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?