TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: YouTube jednoducho chce, aby sme pozerali reklamy. Po novom to skúša aj touto prefíkanou zmenou
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

YouTube jednoducho chce, aby sme pozerali reklamy. Po novom to skúša aj touto prefíkanou zmenou

Roman Drexler
4. decembra 2023
Zdieľať
4 min
Zdieľať

YouTube majú posledné týždne a mesiace v zuboch mnohí používatelia, predovšetkým kvôli jeho snahe nútiť ich k sledovaniu reklám. Nedávno v rámci tejto „iniciatívy“ učinil celkom radikálny krok – zakázal používanie blokovačov reklám. To ale rozhodne nie je jediný spôsob, akým svoju snahu podporuje. Po novom to skúša aj jemnejšie, a to miernym skomplikovaním preskakovania inzercie, píše Android Police.

Prejsť na:

  1. Menej viditeľné, menej lákavé
  2. Inzercia je kľúčová
  3. Boj sa vyostruje

Reklamy na YouTube sú dnes súčasťou takmer každého jedného videa. Platí pritom, že niektoré z nich možno po 5 sekundách preskočiť. Slúži k tomu tlačidlo, ktoré sa po uplynutí íčasovača zobrazí pri pravom dolnom rohu videa.

Menej viditeľné, menej lákavé

Čím sa tento proces komplikuje? YouTube sa rozhodol, že upraví dizajn tlačidla na preskakovanie reklám tak, aby bolo menej viditeľné. Zmenu začala pôvodne testovať ešte počas leta. Výsledný výtvor je tlačidlo, ktoré je v porovnaní s tým predošlým menšie asi o štvrtinu a namiesto obdĺžnika má tvar pilulky.

NEWSBYTE
Pixel 10 klope na dvere: Tajomný smartfón od Googlu ohromí svet, pozrite sa, čo všetko dokáže

Pixel 10 klope na dvere: Tajomný smartfón od Googlu ohromí svet, pozrite sa, čo všetko dokáže

POZOR: Slovákom prišiel záhadný e-mail, nejde im o peniaze. Ich skutočný cieľ vás nemilo prekvapí

POZOR: Slovákom prišiel záhadný e-mail, nejde im o peniaze. Ich skutočný cieľ vás nemilo prekvapí

Máte ju v peňaženke? Jedna nenápadná minca vám môže zarobiť tisíce eur, mnohí Slováci o nej netušia

Máte ju v peňaženke? Jedna nenápadná minca vám môže zarobiť tisíce eur, mnohí Slováci o nej netušia

Pixel 10 klope na dvere: Tajomný smartfón od Googlu ohromí svet, pozrite sa, čo všetko dokáže
Pixel 10 klope na dvere: Tajomný smartfón od Googlu ohromí svet, pozrite sa, čo všetko dokáže
POZOR: Slovákom prišiel záhadný e-mail, nejde im o peniaze. Ich skutočný cieľ vás nemilo prekvapí
POZOR: Slovákom prišiel záhadný e-mail, nejde im o peniaze. Ich skutočný cieľ vás nemilo prekvapí
Máte ju v peňaženke? Jedna nenápadná minca vám môže zarobiť tisíce eur, mnohí Slováci o nej netušia
Máte ju v peňaženke? Jedna nenápadná minca vám môže zarobiť tisíce eur, mnohí Slováci o nej netušia

Nový vizuál tlačidla na preskočenie reklám sa aktuálne zavádza na širokej škále zariadení v rôznych regiónoch. Diváci si ho teda všimnú ako na smartfónoch, tak aj na počítačoch.

YouTube sa ďalej snažil zhoršiť jeho viditeľnosť aj miernou úpravou textu a písma vo vnútri tlačidla. Po novom uvádza len slovo „Preskočiť“.

Inzercia je kľúčová

YouTube robí všetko pre to, aby ľudia buď sledovali reklamy, alebo aby si predplácali prémiové členstvo v podobe YouTube Premium. Z biznisového hľadiska sa to dá pochopiť, nakoľko reklamy platforme generujú nemalé príjmy, z ktorých následne financuje svojich zamestnancov, prevádzku, vývoj nových funkcií, ako aj tvorcov, ktorí na nej pôsobia. Na reklamách dnes pritom nefunguje len YouTube, ale prakticky všetky veľké sociálne siete.

Platí pritom, že čím má reklama väčší dosah, tým viac peňazí vygeneruje. Preto sa YouTube silou-mocou snaží, aby ju ľudia nepreskakovali a ani sa jej inak nevyhýbali. A ak nedajú inak, nech to aspoň robia „správne“ a predplatia si YouTube Premium.

Boj sa vyostruje

YouTube v priebehu posledných mesiacov vymyslel viacero spôsobov, akými sa snaží ľudí dotlačiť k sledovaniu reklám. Azda tú najväčšiu pozornosť strhlo rozhodnutie vydať zákaz používania akéhokoľvek blokovača reklám. Ak platforma zistí, že používateľ má aktívny takýto blokovač, upozorní ho, že kým ho nevypne, videá si jednoducho nepozrie.

Neprehliadnite

Operátor, TV, aktuálne
Nielen Markíza: Pretáčanie reklám chce BLOKOVAŤ aj TV JOJ (čo sa chystá)
pozor, peniaze, útoky, výstraha
Slováci, POZOR: Toto nekupujte cez online bazár. Hrozí OKAMŽITÁ strata peňazí
WhatsApp
Slováci majú navrch. Tento rok im WhatsApp nezačne zobrazovať reklamy (+ nový dátum)

Pochopiteľne, tento krok sa stretol s masívnou spätnou väzbou, hoci v mnohých prípadoch rozhodne nie veľmi pozitívnou. Zmena politiky ohľadne blokovačov reklám je už dlhšie aktívna aj na Slovensku.

Sú tu však aj podozrenia, že o niektorých nástrojoch platforma neinformuje, no aj napriek tomu ich uplatňuje. Minulý mesiac sme ťa prostredníctvom samostatného článku informovali, že YouTube sa načíta pomalšie niektorým používateľom, ktorí ku platforme pristupujú cez prehliadače Firefox a Edge. Používatelia si všimli, že po kliknutí na video sa im až 5 sekúnd zobrazovala len čierna obrazovka a až následne sa prehral žiadaný záznam.  

YouTube logo
Zdroj: YouTube

Išlo o celkom pozoruhodný úkaz, nakoľko na používatelia prehliadača Chrome si žiadneho takéhoto oneskorenia nevšimli. Z toho vzniklo podozrenie, že môže ísť o akýsi neohlásený experiment platformy, nakoľko používateľská základňa dotknutých prehliadačov je relatívne malá.

Tí zvedavejší používatelia sa rozhodli situáciu analyzovať viac do hĺbky. A prišli s celkom znepokojivým zistením – v JavaScript kóde pre klienta YouTube našli zátvorky, medzi ktorými bolo vložené umelo vytvorené oneskorenie prehrávania videí. Sedel aj čas – 5 sekúnd.

YouTube však túto teóriu vyvrátil a prehlásil, že pomalšie načítanie videí spôsobujú blokovače reklám. „Aby sme podporili rozmanitý ekosystém tvorcov na celom svete a umožnili miliardám ľudí prístup k ich obľúbenému obsahu na YouTube, začali sme snahu vyzvať divákov so zapnutými blokovačmi reklám, aby povolili reklamy na YouTube alebo vyskúšali službu YouTube Premium,“ uviedla platforma pre Android Authority. „Používatelia, ktorí majú nainštalované blokovače reklám, môžu zaznamenávať neoptimálne sledovanie bez ohľadu na prehliadač, ktorý používajú.“

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Apple bude štedrý: Túto šikovnú funkciu z iPhone 15 Pro prinesie do základných modelov
Ďalší článok POZOR: Takto okradli 70-ročnú seniorku zo Slovenska. Chcela investovať do kryptomien, prišla o 23 100 €

Najčítanejšie

Slovensko, peniaze, Slováci, invetstovanie
KONIEC ďalších štyroch sviatkov: Štát má na stole VÁŽNU sťažnosť
4. júla 2025
Štát zásadne predĺžil intervaly STK: Potešia sa TISÍCE ľudí (ako často stačí chodiť)
3. júla 2025
autá
TOTO je desať najpredávanejších áut sveta. Rebríčku dominuje jedna značka (ZOZNAM)
3. júla 2025
Peniaze, bankovky, euro
Štát začal posielať TISÍCE eur: Vyše 4,5-tisícom ľudí na účte „cinkla“ vysoká suma
3. júla 2025

Najnovšie články

  • Pixel 10 sa blíži raketovým tempom: Bude snom mnohých ľudí, TOTO všetko ponúkne
  • POZOR: Na Slovákov spustili útok. Nechcú vás obrať o peniaze, cieľ je oveľa horší
  • Nemáte ju doma? Táto jedna minca vám zaplatí luxusnú dovolenku a ešte vám aj ostane!
  • Za horšie služby zaplatíme VIAC: Schválili zvýšenie cien, ľudia sa začínajú búriť
  • PRIPRAVTE SA: Výrobcovia začnú ÚMYSELNE obmedzovať výkon batérií, deaktivujú aj rýchle nabíjanie

Bude sa vám páčiť

TV, operátor

Markíza sa dostala do OBROVSKÝCH problémov: Štát jej kvôli TOMUTO hrozí EXTRÉMNOU pokutou

19. júna 2025
YouTube

YouTube bude zámerne spomaľovať videá. Ak neurobíte TOTO, nevyhnete sa tomu

19. júna 2025
WhatsApp

AKTUÁLNE: WhatsApp zapne reklamy. Používatelia pred nimi neuniknú

17. júna 2025
YouTube

AdBlocky ťahajú za kratší koniec: YouTube ich cielene obchádza. Ak nechcete reklamy, MUSÍTE zaplatiť

8. júna 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?