Svet sa aktuálne nachádza v situácii, ktorá sa nedá opísať inak, ako nestála. Ceny stúpajú vo všetkých segmentoch, pričom hlavnými vinníkmi sú vyššie ceny energií a zabudnúť pochopiteľne nemôžeme ani na infláciu. Sektorom, ktorý na tieto faktory musí reagovať takmer okamžite sú telekomunikační operátori.
Len pred niekoľkými týždňami zdražovanie oznámil tretí najväčší operátor na Slovensku, O2, teraz na rad prichádza ďalší – UPC. Vyplýva to zo zistení server Živé.sk, ktoré sme overovali priamo so spoločnosťou aj u nás v TECHBYTE.
Zdražovanie: 1 €, 2 € aj viac eur
Zdražovanie sa má týkať približne 15 000 zákazníkov spoločnosti UPC využívajúcich služby UPC internetu. Podľa slov hovorcu spoločnosti, Jaroslava Kolára, ide o približne 10 % všetkých klientov.
Cenová úprava prebehne k 1. marcu 2022. „V týchto dňoch dostanú klienti list alebo email s informáciou o tom, že sa im k 1.3. upravuje cena. V závislosti od toho, akú konkrétnu kampaň doteraz využívali, cena bude pre prevažnú časť zákazníkov upravená v rozmedzí od 1 do 2 eur,“ opisuje.
Niektorí zákazníci si však budú musieť zvyknúť na ešte vyššie ceny. „V niektorých prípadoch to však môže byť o niečo menej, resp. o niečo viac,“ dodáva.
Vyššia cena sa pritom vzťahuje iba na internetové služby. Cena za TV alebo telefónne služby, ako ani cena za prenajímané zariadenia sa nijako nemení.
UPC: Plošne zdražovať nebudeme. Zatiaľ
To či UPC plánuje ceny zvyšovať aj plošne Kolár okomentoval nejasne. Zákazníci nemajú čakať plošné zdražovanie, operátor to však do blízkej budúcnosti ani nevylučuje.
„Plošnú úpravu cien v súčasnosti neplánujeme, nemôžeme však vylúčiť, že v priebehu roka príde ku korekcii cien za poskytované služby (aj TV služby) vzhľadom na rapídne zvyšovanie všetkých vstupných nákladov formujúcich a ovplyvňujúcich konečnú cenu služieb a produktov (najmä skokový rast platieb za TV obsah, v prípade niektorých vysielateľov až o niekoľko desiatok centov),“ dodal.
Rok 2022 teda zatiaľ, z pohľadu finančnej záťaže, nezačína úplne najlepšie. Spoločnosti zvyšovanie cien prenášajú na konečných spotrebiteľov, pričom v budúcnosti tento trend zrejme bude pokračovať.