Karanténne pivo? Bizarná aplikácia pre iPhone za deň zarába vývojárovi takmer 18 tisíc €

Vznik aplikácie sa datuje ešte do obdobia, kedy éra smartfónov bola ešte v plienkach, konkrétne do roku 2007.

Pandémia koronavírusu ovplyvnila azda každý jeden aspekt bežného ľudského života, predovšetkým však ten kultúrny. Uvaľovali sa reštrikcie, ktoré nás prinútili mesiace sedieť doma, čím sa u mnohých vytvoril deficit zvyčajne bežného spoločenské kontaktu. A povedzme si úprimne, kto si raz za čas rád nevybehne so známymi na pár pív?

S príchodom pandémie sa žiaľ aj táto aktivita citeľne obmedzila. Existuje však kuriózna alternatíva, na ktorú sa mnohí nepochybne obrátili aj počas pandémie – mobilná aplikácia iBeer. Tá vznikla pod rukami vývojára a zakladateľa Hottrix, Stevea Sheratona.

iBeer, ako naznačuje samotný názov, je aplikácia dostupná len pre smartfóny iPhone. Displej vášho smartfónu premení na pohár s lahodným pivom, ktoré môžete voľným tempom popíjať. Samozrejme, len virtuálne.

Práve táto aplikácia sa tešila a teší obrovskému úspechu. Sheraton v rozhovore pre MEL potvrdil, že iBeer počas svojho najúspešnejšieho obdobia denne vynáša 10 až 20 tisíc dolárov (8,9 až 17,7 tisíca eur).

Dlhá a úspešná história

Vznik aplikácie sa datuje ešte do obdobia, kedy éra smartfónov bola ešte v plienkach, konkrétne do roku 2007. Sheraton v tom čase nahral na YouTube video, v ktorom pije pivo prostredníctvom svojho telefónu. Na jeho prekvapenie sa z neho stal obrovský úspech, pričom ľudia vo veľkom žiadali, aby mali takúto možnosť aj na svojich zariadeniach.

TIP REDAKCIE
EA Sports po 30 rokoch končí so značkou FIFA, ako to ovplyvní budúce hry?

“Bol som na mizine, snažil som sa prežiť, žil som u priateľa na gauči a odrazu malo to video milióny pozretí, čo bolo v roku 2007 veľa,” povedal. “Ľudia ma prosili, aby som túto “vec” dostal aj do ich telefónov – pojem “aplikácia” vtedy ešte nepoznali.” Súbor s predmetným videom začal predávať za necelé 3 doláre (2,7 eur). Veci nabrali spád po tom, ako ho oslovila spoločnosť Apple, ktorá v tom čase uvádzala na trh iPhone.

Sheraton naprogramoval aplikáciu tak, aby využívala akcelerometer v smartfónoch na aktiváciu zackyklených videí a sekvencií, čo je dôvod, prečo pivo vyzerá tak realisticky. Celý jeden rok dokonca obsadzovala prvú priečku v obchode App Store, pričom už v roku 2014 prekonala neuveriteľných 90 miliónov stiahnutí, píše iMore.

Total
20
Zdieľaní
Total
20
Zdieľať