Zmena začala: McDonald’s spúšťa spoluprácu s IBM. Zamestnancov chce nahradiť AI

Spoločnosť McDonald’s spustila spoluprácu s technologickou firmou IBM. Spoločne budú pracovať na implementácii technológie umelej inteligencie na prijímanie objednávok v prevádzkach drive-thru, resp. McDrive. Informoval o tom server Engadget.

IBM je vzhľadom na ich odborné znalosti v oblasti vytvárania riešení starostlivosti o zákazníkov na báze umelej inteligencie a rozpoznávania hlasu pre McDonald’s ideálnym partnerom,“ povedal generálny riaditeľ spoločnosti Chris Kempczinski. Novinku prezentoval počas stredajšieho hovoru k výsledkom hospodárenia.

To či ide o dobrý nápad ukáže až čas. Dá sa však predpokladať, že obe spoločnosti budú prípadné riešenie pred nasadením do ostrej prevádzky starostlivo testovať. Koniec koncov, umelá inteligencia, ktorá nerozumie hladným zákazníkom je to posledné, čo firma potrebuje.

Druhá strana mince sa týka pracovných miest, ktoré by AI „ukradla“ skutočným ľuďom. Je na mieste položiť si otázku, kam by títo ľudia šli. Ide o znepokojivý trend, ktorý sa bude len prehlbovať.

Už majú fungujúci systém

McDonald’s ešte v roku 2019 kúpil technologický startup Apprente, ktorý neskôr premenoval na McD Tech Labs. IBM teraz tento startup v rámci novej dohody odkúpi a využije na budovanie umelej inteligencie určenej pre prijímanie objednávok a komunikáciu so zákazníkmi.

TIP REDAKCIE
Rad Galaxy Note zrejme skončí nadobro, Samsung mal zastaviť výrobu

Apprente už fungujúci systém na báze AI má. Firma ho otestovala uplynulé leto v niekoľkých reštauráciách nachádzajúcich sa v americkom Chicagu. Firma po analýze dát tvrdí, že systém je schopný spracovať až 80 percent objednávok s presnosťou až 85 percent.

Znie to trochu bizarne, no podľa slov generálneho riaditeľa McDonald’s sa skutoční zamestnanci na prácu s umelou inteligenciou tešili a veľmi radi jej pomáhali. „Museli sme urobiť malé školenie typu – nechajte počítač robiť svoju prácu,“ povedal vtedy.

McDonald’s teda vidí budúcnosť v nových technológiách. Či mu to pomôže ostať na vrchole fastfoodového reťazca je nateraz otázkou času. Čo si o novinke myslíte vy? Je to niečo, čo by ste radi videli aj na Slovensku?

Total
31
Zdieľaní
Total
31
Zdieľať