Asi nie je žiadnym tajomstvom, že každý živočích disponujúci zmyslom čuchu má rád vône. Niektoré stimulujú inštinkty, niektoré sú jednoducho len príjemné. Všeobecne sa medzi najsympatickejšie vône zaraďuje vôňa nových vecí, ako je napríklad kniha alebo aj auto.
Automobil sme rozhodne nespomenuli len tak náhodou. Aj keď to niektorí považujú len za dodatočný bonus ku kúpe, poniektoré automobilky si na vôni svojich najnovších kúskov dávajú naozaj veľmi záležať. Medzi ne patrí napríklad Nissan, ktorý dokonca pre tento účel vymyslel špeciálnu pracovnú pozíciu.
Japonská automobilka zverejnila video, v ktorom prezrádza dôvody, prečo je podľa nej vôňa nového auta rovnako dôležitá ako jeho vzhľad, informuje DigitalTrends.
Tori Keerl, inžinierka pracujúca v technickom centre Nissanu neďaleko Detroitu, pracuje ako jeden z certifikovaných „ňuchačov“. Vo videu opisuje, ako si plní svoje povinnosti, keď očucháva rôzne časti interiéru nového vozidla. Všetky vône pritom musia spĺňať určitý štandard.
„Myslím si, že vôňa nového auta zlepšuje zážitok vodiča,“ tvrdí Keerl. „Pre amerických zákazníkov je dosť dôležité, aby ich vôňa nového auta vrátila do spomienok na ich úplne prvé auto. Vďaka nim sú naozaj nadšení z možností, ktoré im toto nové auto prinesie.“ Stať sa takýmto zamestnancom však nie je len tak. Účastník o zamestnanie si musí prejsť niekoľkými pachovými skúškami, ktoré zahŕňajú širokú škálu vôní. „Keď ste otestovaní a prejdete všetkými piatimi pachmi, dostanete sa do pachovej komisie,“ vysvetľuje Keerl.
Obecne sa však postup pri tejto práci zdá byť pomerne jednoduchý. Tester použije svoj nos na ovoniavanie rôznych častí interiéru vozidla. Následne vytvorí zoznam dobrých a zlých pachov, pričom na základe získaných údajov určí, či dané vozidlo spĺňa požadované štandardy spoločnosti. Keerl už si dokonca mala možnosť pričuchnúť aj ku novému SUV Pathfinder 2022, no automobilka zatiaľ odmieta prezradiť jeho vôňu.