V USA vyšetrujú systém Autopilota Tesly: Elektromobily mali až 11-krát naraziť do odstavených vozidiel

Vyšetrovanie započalo v pondelok a týka sa 765 tisíc vozidiel, medzi ktoré spadajú modely z radov S, X, 3 a Y vyrobené medzi rokmi 2014 až 2021.

Americké ministerstvo dopravy po novom vyšetruje systém Autopilot zakomponovaný do elektromobilov spoločnosti Tesla. Od roku 2018 mal totiž spôsobiť 11 nehôd, ktoré si vyžiadali 17 zranení a žiaľ aj 1 úmrtie. O novinke informuje VOA.

Vyšetrovanie započalo v pondelok a týka sa 765 tisíc vozidiel, medzi ktoré spadajú modely z radov S, X, 3 a Y vyrobené medzi rokmi 2014 až 2021. Podľa Úradu pre bezpečnosť cestnej premávky, skrátene NHTSA, má mať Autopilot vážne nedostatky, a to predovšetkým v rozpoznávaní parkujúcich či odstavených vozidiel záchranných zložiek. Väčšina incidentov sa mala odohrať v neskorších hodinách, pričom obeťami boli odstavené vozidlá s blikajúcimi svetlami, svetelnými tabuľami či ohraničené kuželmi.

Zdroj: Electrek

Vodič má primárnu zodpovednosť za identifikáciu prekážok na ceste

V správe sa uvádza, že pokročilý asistentný systém vodiča (ADAS) umožňuje vozidlu udržiavať rýchlosť a orientáciu v jazdnom pruhu. Aj so zapnutým systémom ADAS má však vodič primárnu zodpovednosť za identifikáciu prípadných prekážok na vozovke či reakciu pri nečakaných manévroch okolitých vozidiel.

Americký úrad podrobí systém kompletnej prehliadke. Bude skúmať, ako zabezpečuje, aby vodiči stále venovali patričnú pozornosť cestnej premávke. Hoci sa v manuáloch uvádza, že vodiči majú mať stále ruky na volante, systém funguje aj v prípade, že sa ho len sem-tam dotknú či po ňom poťukajú.

Autopilot dokáže aj zachrániť

Pripomeňme však, že Autopilot nemusí byť nutne klasifikovaný ako nebezpečný či nespoľahlivý. Dokázal totiž už aj zachrániť ľudský život, keď muža v bezvedomí zachránil pred nehodou, zastavil vozidlo a následne spustil výstražné svetlá. Viac si o tejto téme môžete prečítať tu.