huawei mate 40 pro 18 1

Huawei zaznamenal v roku 2020 mierny nárast tržieb aj zisku

Spoločnosť musela čeliť pandémii nového koronavírusu aj sankciám americkej vlády.

Spoločnosť Huawei dnes zverejnila výsledky svojho podnikania za rok 2020. Príjmy technologického giganta na globálnom trhu dosiahli v roku 2020 úroveň 116,4 miliárd eur, čo predstavuje 3,8 % medziročný nárast.

Čistý zisk spoločnosti sa vyšplhal na 8,4 miliárd eur, ide o medziročný nárast na úrovni 3,2 %. Huawei o obchodných výsledkoch informuje v tlačovej správe.

V minulom roku sme úspešne odolali v neľahkých podmienkach,“ hovorí Ken Hu, podpredseda Huawei. „Neprestali sme inovovať a našim zákazníkom sme pomohli bojovať proti následkom pandémie. Podieľali sme sa aj na ekonomickej obnove a sociálnom rozvoji v mnohých krajinách sveta. Napriek výzvam na svetovom trhu sme udržali našu dodávateľskú štruktúru a zaistili nepretržitý prísun našich produktov.“ 

Divízia sieťových riešení

V roku 2020 Huawei úspešne prevádzkoval viac ako 1500 sietí vo viac ako 170 krajinách a regiónoch, a to aj napriek pandémii vírusu COVID-19 a súvisiacich opatrení. Partneri a zákazníci pocítili výhody najmä vo vzťahu k práci na diaľku, online vyučovaniu a online nákupom. Podľa prieskumov a štúdií tretích strán boli siete 5G od Huawei najkvalitnejšími z pohľadu používateľskej skúsenosti. 

Spoločnosť tiež spolupracovala na viac ako 3000 projektoch 5G sietí vo vyše 20 priemyselných odvetviach, ktorými sú napríklad ťažba uhlia, oceliarsky priemysel, prevádzka prístavov a výroba. Tržby Huawei z obchodu so sieťovými riešeniami v roku 2020 dosiahli úroveň 39,5 miliárd eur. Ide o medziročný nárast na úrovni 0,2 %

Divízia podnikových riešení 

Huawei sa v roku 2020 sústredil na vývoj digitálneho ekosystému s krédom „všetko, od všetkých a pre všetkých.“ 253 firiem z rebríčka Fortune Global 500 a viac ako 700 miest si v roku 2020 vybralo Huawei ako svojho partnera pre digitálnu transformáciu. 

Príkladom jedného z úspešných riešení je diagnostická technológia pre nemocnice, ktorá využíva umelú inteligenciu a Huawei Cloud na zníženie nárokov na zdravotnícky personál v období pandémie COVID-19. Huawei taktiež zaviedol cloudové platformy na vyučovanie pre viac ako 50 miliónov študentov základných a stredných škôl. 

Príjmy z predaja podnikových produktov v roku 2020 dosiahli úroveň 13,1 miliárd eur. Medziročný nárast tak predstavuje 23 %

Divízia spotrebiteľských produktov

S uvedením operačného systému Harmony a ekosystému Huawei Mobile Services sa Huawei priblížil k naplneniu stratégie AI Life. Jej cieľom je poskytnúť spotrebiteľom neprerušované používanie naprieč jednotlivými zariadeniami, najmä v oblastiach ako inteligentná kancelária, fitnes a zdravie, inteligentná domácnosť, cestovanie a zábava.

V roku 2020 registroval Huawei až 730 miliónov používateľov Huawei smartfónov. Príjmy z obchodu so spotrebiteľskými produktmi dosiahli v roku 2020 úroveň 63 miliárd eur, čo predstavuje 3,3 % medziročný nárast

Total
4
Zdieľaní