Slovenská pošta upozorňuje klientov na podvodný email tváriaci sa tak, ako by pochádzal práve z ich systému. Falošný email používa zdeformované logo Slovenskej pošty a od adresátov pýta poplatok za doručenie zásielky.
Ako už Pošta opakovane upozornila, tento email nepochádza od Slovenskej pošty a ide o podvod. Nereagujte naň.
V emaili sa dozviete, že váš balík sa nedávno dostal do triediaceho centra a musíte zaplatiť náklady na dopravu. Hneď ako tak spravíte, má byť balíček doručený. Klienti môžu podľa viacerých faktorov rozpoznať, že ide o podvod:
- Slovenská pošta nikdy nepýta prostredníctvom e-mailov peniaze. Za zásielku zaplatí klient buď pri objednávaní tovaru, teda priamo eshopu, alebo na dobierku, teda pri prevzatí zásielky – a to hotovosťou alebo kartou. Adresát zaplatí za zásielku kuriérovi, pri priehradke na pobočke alebo v BalíkoBOXe.
- Slovenská pošta uvádza vo svojich e-mailoch ako trackovacie číslo podacie číslo zásielky, ktoré pozostáva z prefixu (2 písmena), 9 čísel a sufixu (2 písmená na konci, ktoré označujú kód krajiny)
Príklad: EB 101809415 SK
Pri bližšom pohľade na odkaz, ktorý na prvý pohľad odkazuje na platobnú bránu pošty (neexistujúcu) sa dostaneme na doménu podvodníkov. Doména media-one.it alebo thermolinessteel.it určite nepatria Slovenskej pošte.
Ak ste tak ešte nespravili, dajte vedieť aj svojim známym, nech útočníci nezarábajú na technologicky menej zdatných ľuďoch.