tvarova biometria

Operátor Radosť využíva tvárovú biometriu. Pri aktivácii služby overuje totožnosť zákazníka

Na Slovensku máme od septembra nového mobilného operátora Radosť, za ktorým stojí spoločnosť O2. Operátor stavil na vysokú mieru digitalizácie.

Na Slovensku máme od septembra nového mobilného operátora Radosť, za ktorým stojí spoločnosť O2. Operátor stavil na vysokú mieru digitalizácie. Zákazník všetko vybaví online, „bez papierovačiek a bez omáčok“, ako uvádza operátor na svojom webe.

Radosť je prvým operátorom na Slovensku, ktorý aktívne využíva takzvanú tvárovú biometriu, čiže overovanie identity zákazníka pomocou skenovania tváre. Zákazník si môže službu objednať digitálne cez mobilnú aplikáciu dostupnú pre iOS aj Android.

Cez túto aplikáciu oskenuje obe strany občianskeho preukazu a následne potvrdí svoju totožnosť tvárovou biometriou. Operátor tak bude vedieť, či si službu skutočne objednal zákazník s naskenovaným občianskym preukazom.

Zástupcovia operátora uvádzajú, že je tento proces jednoduchý, rýchly a bezpečný. Technológia využíva prostriedky strojového učenia. Operátorovi ju dodala spoločnosť Softec.

Radosť

Pri analýze tváre technológia sleduje okrem iných aspektov aj pohyb očí, čim sa zabezpečí, že biometria skúma „živú osobu“ a nie fotografiu. Po úspešnom overení bude zákazníkovi následne doručená SIM karta, a to do dvoch pracovných dní.

Roman Krška, senior manažér Softecu, uvádza, že celé riešenie je nasadené v cloude a spĺňa najvyššie požiadavky na bezpečnosť klientov.

Radosť

Operátor Radosť má momentálne v ponuke tri programy, ktoré označil ako Malá, Veľká a Nekonečná Radosť. Líšia sa cenou, objemom voľných dát, počtom minút a SMS/MMS správ. Základný balíček stojí 5 eur mesačne. Stredný 10 eur a ten najlepší, neobmedzený, 20 eur mesačne.

Úhrada prebieha automaticky zo zaregistrovanej platobnej karty. Navýšenie dát o 1 GB stojí 2 eurá. Ponuka ale zatiaľ nie je dostupná pre firemných klientov.

Programy operátora sú neviazané, EÚ Roaming je v cene služby a každá minúta/SMS/MMS nad rámec je spoplatnená sumou 5 centov. Operátor nemá žiadne pobočky ani predajne. Spolieha sa len na mobilnú aplikáciu, cez ktorú podľa vlastných slov vybaví zákazník všetko.

Keďže operátora Radosť prevádzkuje spoločnosť O2, zákazníci budú komunikovať v jej mobilnej sieti, ktorá pokrýva LTE signálom 97 % obyvateľov Slovenska. Aplikáciu operátora Radosť nájdete v obchode Google Play (TU) a Apple App Store (TU). Ďalšie informácie na webe radost.digital.

Total
4
Zdieľaní