Aj pandémia nového koronavírusu napomohla k tomu, že ľudia strávili používaním mobilných aplikácií a hier v 3. štvrťroku 2020 viac času. Okrem toho stúpol aj objem vynaložených prostriedkov.
Dokazuje to správa analytickej platformy App Annie, ktorá hovorí, že používatelia strávili v aplikáciách o 25 percent viac času než v rovnakom období minulého roka, teda od júla do augusta.

Používaním mobilných aplikácií strávili, kumulatívne, rekordných 180 miliárd hodín. Nie je prekvapením, že štyri najpoužívanejšie aplikácie patria spoločnosti Facebook. Ide o rovnomennú aplikáciu Facebook, komunikátory WhatsApp a Messenger a foto sociálnu aplikáciu Instagram.
Nasledujú Amazon, Twitter, Netflix, Spotify a TikTok, spresňuje TechCrunch. TikTok je zároveň druhou najvýnosnejšou aplikáciu z kategórie mimo oblasti hier.

Stúpli tiež výdavky v aplikáciách, a to o 20 percent. Celkovo spotrebitelia v aplikáciách minuli v skúmanom období 28 miliárd dolárov. Približne 18 miliárd dolárov pripadá na obchod Apple App Store (+ 20 percent) a 10 miliárd dolárov na obchod Google Play (+ 35 percent).
Najviac nových aplikácií si ľudia stiahli z obchodu Google Play – 25 miliárd. Z Apple App Store si používatelia stiahli 9 miliárd nových aplikácií. Čísla sú zaokrúhlené a správa nezohľadňuje aplikačné obchody tretích strán (napr. Amazon a pod.).

Najvýnosnejšia je kategória hier. V prípade obchodu Apple App Store sa postarala o 65 percent z celkových výdavkov. V rámci obchodu Google Play sa hry na celkových výdavkoch spotrebiteľov podieľali 80 percentami.
Zistenia analytikov z App Annie tak nadväzujú na správu výskumnej agentúry Sensor Tower, ktorá bola zverejnená začiatkom tohto mesiaca. Zameriava sa rovnako na používanie aplikácií počas 3. štvrťroka 2020, pričom predkladá podobné trendy.