Samsung Galaxy Note10+

Ľudia strávili v mobilných aplikáciách rekordné množstvo času. Najviac míňajú na hry

Aj pandémia nového koronavírusu napomohla k tomu, že ľudia strávili používaním mobilných aplikácií a hier v 3. štvrťroku 2020 viac času. Okrem toho stúpol aj objem vynaložených prostriedkov. 

Aj pandémia nového koronavírusu napomohla k tomu, že ľudia strávili používaním mobilných aplikácií a hier v 3. štvrťroku 2020 viac času. Okrem toho stúpol aj objem vynaložených prostriedkov. 

Dokazuje to správa analytickej platformy App Annie, ktorá hovorí, že používatelia strávili v aplikáciách o 25 percent viac času než v rovnakom období minulého roka, teda od júla do augusta.

aplikácie
Foto: App Annie

Používaním mobilných aplikácií strávili, kumulatívne, rekordných 180 miliárd hodín. Nie je prekvapením, že štyri najpoužívanejšie aplikácie patria spoločnosti Facebook. Ide o rovnomennú aplikáciu Facebook, komunikátory WhatsApp a Messenger a foto sociálnu aplikáciu Instagram.

Nasledujú Amazon, Twitter, Netflix, Spotify a TikTok, spresňuje TechCrunch.  TikTok je zároveň druhou najvýnosnejšou aplikáciu z kategórie mimo oblasti hier.

aplikacie
Foto: App Annie

Stúpli tiež výdavky v aplikáciách, a to o 20 percent. Celkovo spotrebitelia v aplikáciách minuli v skúmanom období 28 miliárd dolárov. Približne 18 miliárd dolárov pripadá na obchod Apple App Store (+ 20 percent) a 10 miliárd dolárov na obchod Google Play (+ 35 percent).

Najviac nových aplikácií si ľudia stiahli z obchodu Google Play – 25 miliárd. Z Apple App Store si používatelia stiahli 9 miliárd nových aplikácií. Čísla sú zaokrúhlené a správa nezohľadňuje aplikačné obchody tretích strán (napr. Amazon a pod.).

hry
Foto: App Annie

Najvýnosnejšia je kategória hier. V prípade obchodu Apple App Store sa postarala o 65 percent z celkových výdavkov. V rámci obchodu Google Play sa hry na celkových výdavkoch spotrebiteľov podieľali 80 percentami.

Zistenia analytikov z App Annie tak nadväzujú na správu výskumnej agentúry Sensor Tower, ktorá bola zverejnená začiatkom tohto mesiaca. Zameriava sa rovnako na používanie aplikácií počas 3. štvrťroka 2020, pričom predkladá podobné trendy.

Total
2
Zdieľaní