Tesla Model 3 po 160 000 km: Čo všetko bolo treba meniť a koľko to stálo?

Prví majitelia elektromobilov Tesla Model 3 a Model Y začali prekonávať nájazd viac ako 100 000 míľ (160 000 kilometrov). Podelili sa o skúsenosti so servisovaním a bežnou údržbou.

10
Tesla Model 3
Tesla Model 3

Elektromobily sú známe tým, že celkom prekvapivo dokážu spoľahlivo slúžiť desiatky ba dokonca stovky tisíc kilometrov. Je to prekvapivé hlavne preto, lebo ide o relatívne novú automobilku, ktorá nemá úplne najlepšiu povesť čo sa kvality spracovania týka.

Už dávnejšie sme informovali o jednom Model S, ktorý v Nemecku prekonal hranicu 1 milióna kilometrov. Vďaka pomalej degradácii batérie musel majiteľ batériu meniť len dvakrát a elektromotory trikrát.

Novšie modely by na tom teoreticky mali byť ešte o niečo lepšie. Vzhľadom na to, že sú nové sa cez hranicu 100 tisíc míľ pri elektromobiloch Model 3Model Y dostalo len zopár majiteľov.

Tesla Model 3: Polovičná cena údržby

Jeden z majiteľov elektromobilu Tesla Model 3, Kazi Imam, pre server Electrec potvrdil, že Model 3 je skutočne ekonomické vozidlo. Na elektrinu celkovo minul len 3 000 dolárov (2 570 €), čo pri 160 000 prejdených kilometroch vôbec nie je zlé. Pre porovnanie, naftové vozidlo s priemernou spotrebou 6 litrov na 100 kilometrov by na Slovensku spotrebovalo palivo v čiastke takmer 10 000 €.

Okrem elektriny pán Imam minul 1 700 dolárov 1 700 dolárov (1 456 €) na bežnú údržbu. Väčšinu však tvorili pneumatiky. Po 58 000 km museli na Model 3 vymeniť filter v systéme HVAC (klimatizácia, ventilácia, kúrenie), pri 82 000 km sa začalo odlupovať obloženie palubnej dosky. To Tesla vyriešila v rámci záruky.

Po prejdení 100 000 kilometrov začalo vŕzgať okno na mieste pasažiera, ktoré v servise vymenili. Nakoniec, po prejdení 150 000 km Tesla zadarmo vymenila opierku hlavy na strane šoféra, taktiež úplne zadarmo.

Zaujímavou informáciou je aj údaj z merania degradácie batérie. Tá po prejdení 160 000 kilometrov stratila len 5 percent kapacity. To vôbec ale vôbec nie je zlé.