TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Tesla Model 3 po 160 000 km: Čo všetko bolo treba meniť a koľko to stálo?
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Tesla Model 3 po 160 000 km: Čo všetko bolo treba meniť a koľko to stálo?

28. septembra 2020 16:30
Lukáš Zachar
28. septembra 2020
Zdieľať
2 min
Zdieľať

Elektromobily sú známe tým, že celkom prekvapivo dokážu spoľahlivo slúžiť desiatky ba dokonca stovky tisíc kilometrov. Je to prekvapivé hlavne preto, lebo ide o relatívne novú automobilku, ktorá nemá úplne najlepšiu povesť čo sa kvality spracovania týka.

Už dávnejšie sme informovali o jednom Model S, ktorý v Nemecku prekonal hranicu 1 milióna kilometrov. Vďaka pomalej degradácii batérie musel majiteľ batériu meniť len dvakrát a elektromotory trikrát.

Novšie modely by na tom teoreticky mali byť ešte o niečo lepšie. Vzhľadom na to, že sú nové sa cez hranicu 100 tisíc míľ pri elektromobiloch Model 3 a Model Y dostalo len zopár majiteľov.

Tesla Model 3: Polovičná cena údržby

Jeden z majiteľov elektromobilu Tesla Model 3, Kazi Imam, pre server Electrec potvrdil, že Model 3 je skutočne ekonomické vozidlo. Na elektrinu celkovo minul len 3 000 dolárov (2 570 €), čo pri 160 000 prejdených kilometroch vôbec nie je zlé. Pre porovnanie, naftové vozidlo s priemernou spotrebou 6 litrov na 100 kilometrov by na Slovensku spotrebovalo palivo v čiastke takmer 10 000 €.

[the_ad id=“16606″]

Okrem elektriny pán Imam minul 1 700 dolárov 1 700 dolárov (1 456 €) na bežnú údržbu. Väčšinu však tvorili pneumatiky. Po 58 000 km museli na Model 3 vymeniť filter v systéme HVAC (klimatizácia, ventilácia, kúrenie), pri 82 000 km sa začalo odlupovať obloženie palubnej dosky. To Tesla vyriešila v rámci záruky.

Po prejdení 100 000 kilometrov začalo vŕzgať okno na mieste pasažiera, ktoré v servise vymenili. Nakoniec, po prejdení 150 000 km Tesla zadarmo vymenila opierku hlavy na strane šoféra, taktiež úplne zadarmo.

Zaujímavou informáciou je aj údaj z merania degradácie batérie. Tá po prejdení 160 000 kilometrov stratila len 5 percent kapacity. To vôbec ale vôbec nie je zlé.

Neprehliadnite

Cybertruck, výbuch
DESIVÁ nehoda: V Tesle ostal zakliesnený muž (✝ 47)​: Pri teplote 2 760 °C horel tak silno, že sa mu kosti rozpadli na prach
peniaze, euro, ekonomika, štát, aktuálne, transakčná daň, príspevok
POZOR: To, čo bolo ZADARMO, už nebude. Spoplatnenie príde veľmi rýchlo (+ nové ceny)
mimoriadne, EÚ
EÚ nemá zľutovania: Vydala tvrdý verdikt, ktorý nikto nečakal. Obľúbený typ pohonu SKONČÍ
Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Najlacnejší Windows 10? Tento obchod ho má dočasne len za 7,40 €
Ďalší článok RECENZIA FIIDO D11: Je toto najlepší elektrický bicykel do 1 000 €?
10 komentárov 10 komentárov
  • Peter Naďo píše:
    29. septembra 2020 o 0:03

    Pán redaktor, to čo sú za porovnania ?!?!?!
    3000dolárov za elektriku v USA a k tomu 10000€ za naftu na SK?!?!? STE NORMALNY SUDNY ČLOVEK ??? POCHYBUJEM !!!!! Cena nafty je v amerike 2-3x nižšia cca ako u nás…..takže PEKNE BLUDY TU PIŠEŠ ČEČE !!!!!!!!!!
    Ešte k tej strate kapacity baterky…
    Ona ju totiž nestráca priamo úmerne veku a cyklom !!! Po ďalších pár tisíc kilometroch to začne klesať dolu exponenciálne…takže ďalších 5% stratí omnoho rýchlejšie ako prvých !!!

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede
    • ALF píše:
      29. septembra 2020 o 7:39

      Nechápem ani ja ako mohol napísať takú sprostosť.
      Jedine, ak by bol zamilovaný do Tesly.
      A myslím, že schválne porovnal americkú elektriku so Slovenskou naftou aby tie čísla vyzerali viac alarmujúco. Veď keby vzal do úvahy cenu cca 0,45 dolárov za liter nafty v Amerike .. veľký rozdiel by tam nebol.
      Toto by sa dalo kľudne definovať ako zavádzanie verejnosti..😒

      Prihláste sa pre odoslanie odpovede
      • Pingu76 píše:
        29. septembra 2020 o 21:31

        este dalsia vec za cenu Tesly budem mat 2 az 3 auta v podobnej kategorii …. takze porovnava uplne bludy …. fakt je milacik Tesly len aby vysli pekne cisla …..

        Prihláste sa pre odoslanie odpovede
        • Ivan DjIvušo Lisý píše:
          30. septembra 2020 o 6:34

          A čo takto reálne skúsenosti? 60tkm na tesle. Za elektrinu som zatiaľ platil 799,86€ (vediem si presný excel aby som vedeľ o koľko sa mi Tesla oplatí oproti spaľováku). Teraz argumentuj? A áno, servis? 0€. Degradácia? asi 1,9 percenta… Inak naďo čo píše je sprostosť. Najviac ti baterka degraduje prvých 100 tisíc km. Potom už skoro vôbec.

          Prihláste sa pre odoslanie odpovede
          • Pingu76 píše:
            30. septembra 2020 o 7:55

            Spocitaj si naklady napriklad za 5 rokov ale komplet od kupy auta aj s cenou auta nie len udrzbu a naftu … potom sa bavme co rodinu vychadza menej …. ako a kde budes skladovat baterie po vymene ty ekolog? Co ak sa zaradis medzi tie percenta horiacich tesiel ? …..

          • Ivan DjIvušo Lisý píše:
            30. septembra 2020 o 8:23

            S Touaregom, ktorý som mal predtým som bol na cene 45€/100km. S Teslou som teraz na cene 41€/100km. Čiže tak nejako. Výmena batérie? No povedzme tak po 200-300 tisíc km. Myslíš že ju vyhodím? Prečo by som to robil, ty ekológ? Kto povedal, že tá batéria nemôže slúžiť ako úložisko z mojich FV panelov pri dome? Horiace Tesly? Osobne nepoznám nikoho, komu by Tesla zhorela (a tým, že ju mám poznám veľa ľudí ktorí ju majú tiež). Naproti tomu mám viacero známych, ktorým zhoreli na diaľnici spaľovacie autá. Lenže o tom sa nehovorí, lebo sme si akosi zvykli, že spaľovacie autá horia…

          • Tomi píše:
            1. októbra 2020 o 12:35

            Podľa mňa, tesla v tomto vyhrava (a s tym uloziskom, to je trefa do cierneho) . A ako to ma Tesla so servisom? fakt keby sa pokazila elektronika alebo nieco na podvozku, ako je to s nahradnymi dielmi, kto to vymiena v SR? a ceny su zrovnatelne napriklad s VW? tesla ma odjakživa zaujima a viem že kdo si ju kupil tak je max spokojny.

          • Ivan DjIvušo Lisý píše:
            1. októbra 2020 o 12:35

            Ahoj, na Slovensku Teslu nikto oficiálne nezoservisuje. Najbližší servis je vo Viedni alebo v Prahe/Grazi (rovnaká vzdialenosť z BA). Ja dlhodobo žijem v DE. Tu je servis každých 100-200km. Samozrejme na hustotu VW to nemá, a ani najbližších 5 rokov mať nebude. Preto je čakacia doba na servis aj 2 mesiace. Náhradné diely jedine cez originálny servis.

            Vymieňajú sa veci podľa toho ako sa opotrebúvajú. Čiže brzdy tak 300 tisíc km. Pneu idú rýchlejšie, kedže máš pod pravou nohou zrýchlenie ako Audi R8 (vlastne o desatinu sekundy rýchlejšie). Ceny sú +/- rovnaké ako na tom Touaregu, možno Tesla má o niečo lacnejšie. Dôležité je poznamenať, že na celom aute je ďaleko menej súčiastok ako v normálnom čo je nesporná výhoda

          • Tomi píše:
            1. októbra 2020 o 12:59

            Dik za odp,To že je tam menej súčiastok to je to dôležite, lebo benzinaky/dieslaky maju súčiastky ktore proste maju nahodnu životnosť (turbo, ventily, pumpy, cerpadla, vstreky, filtre) a to je kameň úrazu. Takze radsej teslu – prvotná investícia (kupa auta) a potom len si užívať jazdenie… to sa mi pači.

  • Stevo Stefan píše:
    29. septembra 2020 o 9:29

    Komu tu vymielate mozgy… Za dva roky keď najazdíš 160 000km tak to sa nedá porovnať ak to auto budeš mat povecme 8 rokov

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie

Nová dopravná značka
POZOR: Začala platiť nová dopravná značka. Kto ju nepozná, dostane pokutu takmer 150 €!
29. júna 2025
EÚ, Čína, clá
EÚ chce zaviesť DEVASTAČNÚ daň: Slovákov čakajú 200 % ceny
28. júna 2025
EÚ trvá na svojom: Vznikne nová povinnosť, ak ju nesplníte, vezme vám vodičský preukaz
29. júna 2025
Peniaze, euro, bankovky, mince
Nemáte ho náhodou doma? Za TENTO starý telefón si hravo kúpite byt v Bratislave alebo dom v okolí
28. júna 2025

Najnovšie články

  • Táto MIMORIADNE obľúbená značka smartfónov to má nahnuté. Vraj posiela dáta do Číny, chcú ju zakázať (čo sa deje)
  • Štát NEKOMPROMISNE zasiahol: Mnoho ľudí zrejme skončí vo väzení, ušetril však MILIÓNY eur
  • Nielen Markíza: Pretáčanie reklám chce BLOKOVAŤ aj TV JOJ (čo sa chystá)
  • Kamenický sa rozcvičil: Slovensko čakajú ĎALŠIE drsné škrty, štát ľudí oberie o 2,3 miliardy eur
  • POZOR: Štátu došla trpezlivosť. Za TOTO vám bez mihnutia oka uloží 1 700 € pokutu

Bude sa vám páčiť

BYD Seal

TENTO elektromobil ponúka dojazd až 1 875 km. Sériová výroba sa blíži (+ termín)

24. júna 2025
elektromobily, elektromobily, spaľovák, spaľováky

Spaľovákom zvoní umieračik: Batérie elektromobilov vytreli zrak aj skeptikom, TOTO je realita

23. júna 2025
spaľováky, elektromobil, zákaz

Definitívny ZÁKAZ spaľovákov: Milióny vodičov ostali v ŠOKU, riziká sa kopia

23. júna 2025
Lítium, batéria, elektromobil

Začnite sa TEŠIŤ: Elektromobily získajú dojazd 5 000 km na JEDNO nabitie

23. júna 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?