Facebook spustil Udalosti s plateným prístupom, tvorcom obsahu pomôžu vylepšiť príjmy

Živé vysielanie s prémiovým obsahom.

0
Foto: Droid Life

Spoločnosť Facebook predstavila zaujímavú funkciu, prostredníctvom ktorej si môžu tvorcovia obsahu, médiá, pedagógovia alebo iné subjekty pôsobiace na sociálnej sieti zarobiť peniaze.

Situácia súvisiaca s pandémiou nového koronavírusu negatívne ovplyvnila príjmy v mnohých odvetviach. Udalosti s plateným prístupom môžu s kompenzáciou výpadkov príjmov pomôcť.

Udalosti s plateným prístupom fungujú jednoducho. Stačí vytvoriť udalosť, napríklad živý video prenos, kvízové súťaže, rozhovory, podcasty a podobne, aktivovať platené členstvo, zadať platobné údaje a následne stanoviť sumu, ktorú fanúšikovia zaplatia za prístup k tejto udalosti, uvádza Dotekomanie.

Zdroj: Facebook

Fanúšikovia môžu takýmto spôsobom podporiť podnikanie malých firiem a stránok, ktorých obsah sledujú a odoberajú. V podstate ide o akési virtuálne stretnutie fanúšikov a divákov, ktorí môžu spoločne sledovať prémiový obsah.

Facebook uvádza, že ľudia sa v aktuálnom období častejšie spoliehajú na živé video prenosy a interaktívne udalosti, keďže sa kvôli pandémii nemôžu alebo nechcú fyzicky stretávať s inými účastníkmi.

Objem vysielaného živého obsahu na Facebooku sa v júni zdvojnásobil v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Facebook spustil funkciu udalostí s plateným obsahom v 20 krajinách. U nás dostupná nie je, u susedov v Čechách však áno.

Facebook
Zdroj: dotekomanie.cz

Dobré je, že Facebook si zo zaplateného prístupu minimálne v najbližšom roku nezoberie žiadnu províziu. Celý poplatok, vstupné na udalosť, tak získa tvorca obsahu. Platí to pre transakcie uskutočnené na webe a v operačnom systéme Android.

Ak médium vytvorí živé vysielanie, ktorého predmetom bude napr. rozhovor so známou osobnosťou, a stanoví vstupné vo výške 5 eur, celý výnos z každého diváka poputuje tvorcovi udalosti.

Výnimkou je však spoločnosť Apple, ktorá na takýto systém nepristúpila. Facebook uvádza, že spoločnosť Apple požiadal, aby znížila svoju 30-percentnú províziu z uskutočnených transakcií. Apple žiadosť odmietol, z každého zaplateného prístupu si tak odvedie 30 percent.

TIP REDAKCIE
YouTube zavádza novinku, platené členstvo bude dostupné aj pre Slovensko

Udalosti s plateným prístupom sú k dispozícii v krajinách: USA, Spojené kráľovstvo, Taliansko, Nemecko, Kanada, Francúzsko, Poľsko, Austrália, Mexiko, Brazília, India, Holandsko, Švédsko, Nórsko, Česká republika, Maďarsko, Ukrajina, Belgicko, Singapur a Španielsko.