Facebook spustil Udalosti s plateným prístupom, tvorcom obsahu pomôžu vylepšiť príjmy

Spoločnosť Facebook predstavila zaujímavú funkciu, prostredníctvom ktorej si môžu tvorcovia obsahu, média, pedagógovia alebo iné subjekty pôsobiace na sociálnej sieti zarobiť peniaze.

Spoločnosť Facebook predstavila zaujímavú funkciu, prostredníctvom ktorej si môžu tvorcovia obsahu, médiá, pedagógovia alebo iné subjekty pôsobiace na sociálnej sieti zarobiť peniaze.

Situácia súvisiaca s pandémiou nového koronavírusu negatívne ovplyvnila príjmy v mnohých odvetviach. Udalosti s plateným prístupom môžu s kompenzáciou výpadkov príjmov pomôcť.

Udalosti s plateným prístupom fungujú jednoducho. Stačí vytvoriť udalosť, napríklad živý video prenos, kvízové súťaže, rozhovory, podcasty a podobne, aktivovať platené členstvo, zadať platobné údaje a následne stanoviť sumu, ktorú fanúšikovia zaplatia za prístup k tejto udalosti, uvádza Dotekomanie.

Zdroj: Facebook

Fanúšikovia môžu takýmto spôsobom podporiť podnikanie malých firiem a stránok, ktorých obsah sledujú a odoberajú. V podstate ide o akési virtuálne stretnutie fanúšikov a divákov, ktorí môžu spoločne sledovať prémiový obsah.

Facebook uvádza, že ľudia sa v aktuálnom období častejšie spoliehajú na živé video prenosy a interaktívne udalosti, keďže sa kvôli pandémii nemôžu alebo nechcú fyzicky stretávať s inými účastníkmi.

Objem vysielaného živého obsahu na Facebooku sa v júni zdvojnásobil v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Facebook spustil funkciu udalostí s plateným obsahom v 20 krajinách. U nás dostupná nie je, u susedov v Čechách však áno.

Facebook
Zdroj: dotekomanie.cz

Dobré je, že Facebook si zo zaplateného prístupu minimálne v najbližšom roku nezoberie žiadnu províziu. Celý poplatok, vstupné na udalosť, tak získa tvorca obsahu. Platí to pre transakcie uskutočnené na webe a v operačnom systéme Android.

Ak médium vytvorí živé vysielanie, ktorého predmetom bude napr. rozhovor so známou osobnosťou, a stanoví vstupné vo výške 5 eur, celý výnos z každého diváka poputuje tvorcovi udalosti.

Výnimkou je však spoločnosť Apple, ktorá na takýto systém nepristúpila. Facebook uvádza, že spoločnosť Apple požiadal, aby znížila svoju 30-percentnú províziu z uskutočnených transakcií. Apple žiadosť odmietol, z každého zaplateného prístupu si tak odvedie 30 percent.

Udalosti s plateným prístupom sú k dispozícii v krajinách: USA, Spojené kráľovstvo, Taliansko, Nemecko, Kanada, Francúzsko, Poľsko, Austrália, Mexiko, Brazília, India, Holandsko, Švédsko, Nórsko, Česká republika, Maďarsko, Ukrajina, Belgicko, Singapur a Španielsko.