Inzerciu na sociálnych sieťach zastavujú aj spoločnosti Starbucks a Coca-Cola

Čiastočne a dočasne.

1
Foto: pexels.com

Zoznam spoločností, ktoré sa rozhodli prerušiť obchodné vzťahy s Facebookom a ďalšími sociálnymi sieťami sa rozrastá. Koncom minulého týždňa sme informovali, že tak učinila komunikačná platforma Viber.

Z aplikácie Viber budú odstránené všetky nástroje a obsah, ktorý má niečo spoločné so sociálnou sieťou Facebook. Spoločnosť stojaca za komunikačnou aplikáciu zároveň zastaví inzerciu a ďalšie aktivity, ktoré na sociálnej sieti vykonávala.

Viber takýmto spôsobom reaguje na neschopnosť Facebooku vysporiadať sa so šírením nenávistného obsahu a nedostatočnou ochranou osobných údajov. Viber sa pripojil k iniciatíve #StopHateForProfit, ktorá technologického giganta bojkotuje.

Organizácie ako Anti-Defamation League a NAACP vyzývajú veľké spoločnosti, aby zastavili inzertné kampane na sociálnej sieti Facebook, keďže nie je schopná obmedziť šírenie nenávistnej rétoriky.

Sociálne siete vo všeobecnosti sa najnovšie rozhodla (čiastočne) ignorovať ďalšia celosvetovo známa značka. Starbucks vo svojom blogu informuje, že pozastavuje reklamnú aktivitu na sociálnych sieťach s cieľom bojovať proti nenávistným prejavom.

Starbucks sa ale oficiálne neprihlásil k hnutiu #StopHateForProfit. Reklamy spoločnosti, ktorá spravuje najväčšiu sieť kaviarní na svete, sa budú aj naďalej zobrazovať na webe YouTube.

Spoločnosť zostáva aktívna aj na Facebooku, publikované príspevky ale nebude propagovať za peniaze, spresňuje The Verge. Coca Cola zastaví platenú inzerciu na všetkých sociálnych sieťach, a to po dobu najmenej 30 dní, uvádza na svojich stránkach.

Počas tohto obdobia chce prehodnotiť interné pravidlá pre nákup inzercie. Od svojich partnerov očakáva väčšiu zodpovednosť a transparentnosť, pričom dodáva, že vo svete a na sociálnych sieťach nie je miesto pre rasizmus.

Naopak, k hnutiu #StopHateForProfit sa priamo prihlásili spoločnosti Unilever, Verizon, North Face, Patagonia, Ben & Jerry, Magnolia Pictures, Honda a Hershe, pripomína The Verge. Ďalšie pravdepodobne pribudnú.

TIP REDAKCIE
Príbehy na Twitteri? Sociálna sieť testuje novú funkciu Fleets

Organizované úsilie veľkých spoločností namierené voči nenávistným prejavom na sociálnych sieťach je určite vítané. Obmedzenie výdavkov na reklamu však zrejme výraznejšie neovplyvní príjmy Facebooku a iných sociálnych sietí. Väčšina z nich totižto prichádza od malých a stredných firiem.