Platiť mesačne za niečo, čo človek nevyužíva, nie je zrovna ukážkou správneho hospodárenia. Platí to aj pre digitálne služby, napríklad taký Netflix.
Predstavitelia služby sa rozhodli, že zrušia zaregistrované účty, ktoré nevykazujú aktivitu. Netflix to nespraví automaticky. Neaktívnych členov najskôr vyzve, aby potvrdili svoje platené členstvo v službe.
Ak používatelia členstvo nepotvrdia, až potom sa účet zruší. Výzvu Netflix zašle len tým zákazníkom, ktorí nesledovali filmy alebo televízne relácie po dlhšiu dobu (minimálne 1 rok).
Opätovné oživenie členstva je v prípade potreby veľmi jednoduché. Netflix po obdobie 10 mesiacov dokonca uchová profily, preferencie a obľúbené položky, ktoré si zákazníci nastavili.
Pre Netflix to neznamená veľkú stratu. Neaktívne, no platené účty predstavujú menej ako pol percenta z celej používateľskej základne. Ide teda „len“ o pár stotisíc účtov.
Najväčšia streamovacia služba sa nemusí sťažovať na nedostatok klientov. Zvýšený záujem o obsah podporila pandémia nového koronavírusu, počas ktorej Netflix zaznamenal 47-percentný nárast počtu nových registrácii.
Celkovo má služba na konte približne 182 miliónov predplatiteľov.