TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: YouTube ovláda 70 % online videa: Nestíha ani Netflix, ani Čína
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

YouTube ovláda 70 % online videa: Nestíha ani Netflix, ani Čína

16. februára 2020 20:16
Marek Urban
16. februára 2020
Zdieľať
2 min
Zdieľať

Online video streaming na mobilných zariadeniach ovláda platforma YouTube, čo sa dalo očakávať. Užívatelia trávia na YouTube až 70% z celkového času, ktorý venujú piatim najsledovanejším aplikáciam s video obsahom.

Štatistiku zostavili analytici z App Annie, ktorí do TOP 5 video platforiem dostupných na mobiloch zaradili okrem YouTube aplikácie služieb Tencent News, Tencent Video, iQIYI a Xigua Video. Netflix sa ocitol až na 6. mieste. Nasleduje ho MX Player či Youku. Autori štatistiku zostavili na základe údajov z Android smartfónov, ktoré sú celosvetovo najpoužívanejšie.

Inak povedané, 7 z každých 10 minút strávených sledovaním online videí na mobiloch patrí YouTube. Údaj to je pôsobivý, keďže YouTube nie je oficiálne dostupný v Číne, kde žije početná skupina konzumentov online video obsahu. Obyvatelia Číny sledujú videá na domácich mobilných platformách, čo je nakoniec vidieť aj v uvedenom rebríčku.

youtube
Zdroj: App Annie

Obsah na mobiloch najčastejšie sledujú mladiství a mladší dospelí užívatelia, ktorí majú prevahu nad ostatnými vekovými skupinami. Platforma YouTube vygenerovala za rok 2019 spoločnosti Google 15 miliárd dolárov. Príjmy z YouTube reklamy sa na celkových príjmoch Googlu podieľali približne 10 percentami (161 miliárd dolárov).

Čo stojí za úspechom YouTube? Podľa analytikov to je bezplatná dostupnosť nepreberného množstva obsahu. Na YouTube môžete nájsť takmer všetko, od návodov, cez hudobné videá, osobné video blogy, až po produkciu známych značiek a spoločností. Jedinečný mix rôznorodého video obsahu je pre používateľov atraktívny a ľahko dostupný.

Dominantné postavenie služby z hľadiska pozornosti divákov ešte posilnili jej platené formy, YouTube Music a YouTube Premium. Podľa posledných údajov majú na konte 20 miliónov predplatiteľov. Očakáva sa, že číslo bude rásť.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Huawei USA obviňujú Huawei z krádeže technológií a ďalších deliktov. Čínska firma to rázne odmieta
Ďalší článok Xiaomi Mi 10 ide na dračku: Výrobca na novinke za 60 sekúnd zarobil vyše 26 miliónov €
Jeden komentár Jeden komentár
  • Peter Naďo píše:
    17. februára 2020 o 18:35

    No a ? Veď YT je tu už koľko rokov ??? Ako si mohol dakto vôbec pomyslieť že by im mohla dáka iná služba konkurovať v počte ???
    Ale na Netflix si začínam zvykať, je tam medzi tým všetkým odpadom a hnojom pár dobrých seriálov ! Taký Lost In Space je EXCELENTNY KUSOK !!!! Som dokukal druhú sériu a PARADA, každá časť niečo nové, žiadna nuda…

    Prihláste sa pre odoslanie odpovede

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie

Nová dopravná značka
POZOR: Začala platiť nová dopravná značka. Kto ju nepozná, dostane pokutu takmer 150 €!
29. júna 2025
EÚ, Čína, clá
EÚ chce zaviesť DEVASTAČNÚ daň: Slovákov čakajú 200 % ceny
28. júna 2025
EÚ trvá na svojom: Vznikne nová povinnosť, ak ju nesplníte, vezme vám vodičský preukaz
29. júna 2025
Peniaze, euro, bankovky, mince
Nemáte ho náhodou doma? Za TENTO starý telefón si hravo kúpite byt v Bratislave alebo dom v okolí
28. júna 2025

Najnovšie články

  • Verili by ste, že už je to 18 rokov? Tento smartfón zmenil celý svet. A mení ho aj dnes
  • Táto MIMORIADNE obľúbená značka smartfónov to má nahnuté. Vraj posiela dáta do Číny, chcú ju zakázať (čo sa deje)
  • Štát NEKOMPROMISNE zasiahol: Mnoho ľudí zrejme skončí vo väzení, ušetril však MILIÓNY eur
  • Nielen Markíza: Pretáčanie reklám chce BLOKOVAŤ aj TV JOJ (čo sa chystá)
  • Kamenický sa rozcvičil: Slovensko čakajú ĎALŠIE drsné škrty, štát ľudí oberie o 2,3 miliardy eur

Bude sa vám páčiť

Aktuálne, operátor, O2, paušál, smartfón

POZOR: Na TÝCHTO smartfónoch nečakane prestane fungovať extrémne populárna služba. Majú ich aj Slováci (ZOZNAM)

3. júna 2025
YouTube

YouTube natlačí viac reklám aj platiacim používateľom. Potrebuje peniaze

3. júna 2025
Booking

Chystáte sa na dovolenku cez Booking? Obľúbená platforma má problém. ŽALUJE ju 25 členských štátov EÚ

2. júna 2025
Trójsky kôň, hacker, podvodník

POZOR: Slovensko čelí MASÍVNEMU počtu útokov. Je viac ako možné, že vás úspešne okradli, ani o tom neviete

28. mája 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?