Vesmír otvára dvere: Vedci našli planétu podobnú Zemi, kde je voda

Tlieskame!

Exoplanéta

Astronómovia majú na konte husársky kúsok. Podarilo sa im totiž objaviť vodu v atmosfére exoplanéty, ktorá je od slnečnej sústavy vzdialená 110 svetelných rokov.

Objav prebehol vďaka meraniam prostredníctvom Hubbleovho vesmírneho teleskopu. Ako informuje web UniverseToday, išlo o vodnú paru.

„Táto planéta je najlepším kandidátom mimo nášho solárneho systému,“ prezradil pre AFP jeden z úspešných astronómov.

Exoplanéta nesie názov K2-18b a je až dvakrát väčšia ako Zem. Treba však zmieniť aj to, že sa nachádza v takzvanej obývateľnej zóne, takže má podobné teploty ako u nás. Pokiaľ ju tvoria skaly, nie je vylúčené ani to, že na jej povrchu skôr či neskôr nájdeme jazerá alebo rieky.

K2-18b bola objavená ešte v roku 2015 s pomocou Keplerovho vesmírneho teleskopu.

Premiéra

Objavenie vody v atmosfére planéty, ktorá pripomína tú našu, možno označiť za premiéru. Nič podobné sa ľudstvu zatiaľ nepodarilo, píše web CNA. Preto máme česť s dôležitým vedeckým míľnikom.

Vedci chcú po novom na exoplanétu K2-18b upriamiť väčšiu pozornosť, aby o nej zistili ešte viac informácií. Ak budú úspešní, vylúčené nie je ani to, že sa im podarí nájsť aj jednoduchý mimozemský život.