O vesmírnom turizme sa hovorí čoraz častejšie. Plánovaný vesmírny hotel Aurora Station si zakladá na luxuse, ktorý dokáže poskytnúť pasažierom.

Vesmírny hotel Aurora sľubuje, že pri vesmírnom turizme nebude na nákladoch vôbec šetriť. Projekt má veľmi ambiciózne ciele – chce dosiahnuť predaj 12-dňových výletov do vesmíru za 9,5 milióna dolárov. Najnovšie startup Orion Span dokonca oznámil, že o pasažierov bude postarané lepšie ako o astronautov, ktorí sa nachádzajú na palube Medzinárodnej vesmírnej stanice.

Hostia v takomto luxusnom hoteli si budú môcť vychutnať čistú pitnú vodu importovanú do hotela priamo zo Zeme. Nebudú teda vôbec nútení piť recyklovaný moč tak, ako to robia astronauti na ISS. Kritici majú na plány startupu svoj vlastný názor – dosiahnuť už len to, aby sa hotel dostal na obežnú dráhu, bude pre spoločnosť enormnou výzvou.

Vesmírny turizmus ako dôvtipný marketing

„V súčasnosti je vesmírny cestovný ruch oblasťou, kde sa realita, hoaxy a sci-fi zmiešajú dokopy takým spôsobom, že je ťažké rozlíšiť reálne od želaní,“ tvrdí Robert Goehlich, profesor na Embry-Riddle Aeronautical University. Každá spoločnosť ponúkajúca výlet do vesmíru bude musieť fungovať na báze NASA, aby výletníkov udržala v bezpečí. „Potrebujete bezpečnú prevádzku lodí, ekologicky prijateľnú operáciu a v konečnom dôsledku musí byť  takáto činnosť ekonomicky rentabilná,“ dodal.