starcraft II

Umelá inteligencia zvíťazila nad profíkmi v hre StarCraft II v pomere 10:1

Včera večer, t.j. 24. januára o 19:00 ste mohli sledovať živý prenos zo zápasov v strategickej hre StarCraft II, v ktorej excelovala umelá inteligencia.

Včera večer, t.j. 24. januára o 19:00 ste mohli sledovať živý prenos zo zápasov v strategickej hre StarCraft II, v ktorej sa postavili dvaja profesionálni živí hráči proti umelej inteligencii vyvíjanej spoločnosťou DeepMind.

Schopnosti umelej inteligencie od DeepMind už preukázalo predchádzajúce zápolenie v stolovej hre Go. Vývojári umelú inteligenciu vylepšovali ďalej a jej zdokonalené schopnosti demonštrovali práve pomocou zápasov v hre StarCraft II, a to s jednoznačným výsledkom.

AI platforma, nazvaná AlphaStar, zvíťazila nad tými najlepšími hráčmi v pomere 10:1. Vzájomným súbojom predchádzal intenzívny tréning umelej inteligencie, ktorá sa učila z už odohraných zápasov profesionálnych hráčov.

Umelá inteligencia ale nemala navrch vďaka rýchlosti, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Práve naopak. Reakčný čas väčšiny skúsených hráčov je lepší ako ten, ktorý dosiahla umelá inteligencia.

starcraft II

Umelá inteligencia dospela k víťazstvám vďaka efektívnym strategickým rozhodnutiam v reálnom čase. Softvér dokázal precízne vyhodnocovať taktiku živých hráčov a tú svoju na základe toho prispôsoboval. Inteligentnejšie narábal so zdrojmi a predviedol pôsobivé riadenie bojových jednotiek. AI dokázala napríklad rýchlo obmieňať poškodené jednotky za silnejšie, a to v čo najideálnejšom čase.

Na všetko jej v konečnom dôsledku stačilo menej „kliknutí“ ako ľudským hráčom, ktorí porážku ochotne priznali. AI boti od DeepMind napr. nemuseli operovať s kamerou a približovať si mapu, keďže údaje z prostredia zbierali komplexne. Rozhodnutia softvéru taktiež neovplyvňovali emócie, čo v prípade živých hráčov nemôže platiť.

Všetky absolvované zápasy si môžete pozrieť v zázname zo včerajšieho živého vysielania. Vysielanie ale nebolo živé v pravom slova zmysle, keďže sa vzájomné zápasy odohrali ešte v decembri minulého roka. Zdieľané boli ale takouto formou.

StarCraft II je jednou z najnáročnejších strategických hier v reálnom čase, ktorá tak predstavuje ideálne prostredie pre testovanie schopností umelej inteligencie. Poznatky prispejú k ďalšiemu výskumu a vývoju, ktorý smeruje k bezpečnému a prínosnému uplatneniu umelej inteligencie v rôznych priemyselných odvetviach.

Všetky podrobnosti z najnovšej ukážky nájdete na webe DeepMind.