TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
    Facebook Twitter Instagram
    TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
    Facebook Twitter Instagram
    • Domov
    • Tech
    • Recenzie
    • Veda
    • Elektromobilita
    • Domácnosť
    • Gaming
    TECHBYTE.skTECHBYTE.sk

    ZF vyvíja vonkajší bočný airbag, ktorý môže výrazne prispieť k ochrane posádky

    ‍ Marek Urban7. decembra 2018
    vonkajsi airbag
    ZF

    Pri slove airbag si drvivá väčšina z nás predstaví vzduchový vankúš pre ochranu posádky, ktorý sa nachádza v interiéri vozidla. Moderné automobily majú aj 10 airbagov, ktoré zvyšujú bezpečnosť pasažierov.

    Nemecká spoločnosť a výrobca komponentov pre automobilový priemysel ZF však vyrukovala s exteriérovým, resp. vonkajším vzduchovým vankúšom, ktorý je podstatne väčší ako tie interiérové. Umiestnený je na bočnej strane motorového vozidla.

    Tento airbag nemá ďaleko od tých vnútorných. Vyrobený je z rovnakej textílie, nafukuje sa a následne vyfukuje rovnakým spôsobom (za 100 milisekúnd), no je dva až trikrát väčší. Väčšina technológií, ktoré vonkajší airbag využíva, už existuje a sú overené praxou.

    Postranný vonkajší airbag má prirodzene chrániť posádku, a to pred následkami bočného nárazu. Airbag pri náraze absorbuje časť energie, čo je pri tzv. „nehodách z boku“ obzvlášť prínosné. Takéto nehody sú najnebezpečnejšie.

    airbag
    ZF

    ZF tvrdí, že inovácia znižuje riziká úrazu približne o 30 percent, čo rozhodne nie je zanedbateľné. Výrobca sa však musí vysporiadať s istými úskaliami.

    Systémy vozidla musia včasne a hlavne správne vyhodnotiť smer nárazu. Okrem toho si musí byť riadiaca jednotka vozidla 100 percentne istá, že vôbec dochádza k závažnej kolíznej udalosti. Ak by airbag strelil na parkovisku pred nákupným centrom iba kvôli bočnému ťukancu, narobil by viac škody ako úžitku. Nehovoriac o tom, že by mohol zraniť osoby stojace v blízkosti.

    ZF si rozhodne verí a prvú živú ukážku nového bezpečnostného riešenia naplánoval na rok 2019. Produkt je stále vo vývoji a ešte zostáva vymyslieť, ako integrovať potrebný hardvér, senzory a vankúš samotný do karosérie vozidla. Na prvé praktické skúšky si určite radi počkáme.

    Mimochodom, jeden typ vonkajšieho airbagu už existuje. Chráni chodcov a v kombinácii s aktívnou kapotou ho zaviedla do praxe automobilka Volvo.

    Predchádzajúci7. sezóna Fortnite: Lietadlá, zbrane a veľa, veľa ľadu
    Ďalší ZOZNAM: TOP 5 najdislikovanejších videí na YouTube
    Práve sme dotestovali
    ADO A20F Beast
    92
    Elektromobilita

    RECENZIA ADO A20F Beast: Skutočné monštrum na 2 kolesách zvládne akýkoľvek terén

    RECENZIA The Callisto Protocol: Hľadáte hororovku s pútavým príbehom? Toto je ono!

    17. marca 2023
    9.0

    RECENZIA ROG Flow X16: Herná mašina v elegantnom a tenkom tele!

    1. marca 2023
    8.5

    RECENZIA Oppo Find N2 Flip: Väčšie displeje a lepší pánt. Stačí to na prvú priečku?

    1. marca 2023

    TECHBYTE vyberá TV do redakcie: Najväčšiu výhodu tohto systému mnohí prehliadajú, je pritom absolútne kľúčová

    28. februára 2023
    Najnovšie články

    AKTUÁLNE: Európu čaká veľká zmena. Digitálne euro bude zavedené do 3 až 4 rokov!

    1. júna 2023

    Internetom sa šíri nový protest: #CancelNetflix bojuje za povolenie zdieľania účtov

    1. júna 2023
    aktualne

    AKTUÁLNE: Na Slovensku štartuje nová TV stanica! Do ponuky ju zaradil prvý veľký operátor

    1. júna 2023

    Ktorý webový prehliadač je najpopulárnejší? Edge to rozhodne nie je, Safari sa šplhá na druhé miesto

    1. júna 2023

    Koľko zarobí Samsung na jednom Galaxy S23 Ultra? Toto číslo ťa zrejme prekvapí

    1. júna 2023
    TECHBYTE.sk
    Facebook Twitter Instagram YouTube TikTok
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nás
    • Cookies
    • Podmienky používania
    © 2023 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

    Napíšte niečo a stlačte Enter pre spustenie hľadania. Stlačte Esc pre zrušeniel.