Google sa chystá na veľkú prerábku. Chce zmeniť spôsob, akým pracujeme s URL adresami!

Vyzerá to tak, že 10. výročie prehliadača Chrome skutočne neprinesie len nový dizajn. Google totiž oznámil, že má na svojom zozname ešte jednu veľkú vec – “prerobiť” URL.

10. výročie prehliadača Chrome skutočne neprinesie len nový dizajn. Google totiž oznámil, že má pred sebou ešte jednu veľkú úlohu – “prerobiť” URL.

URL, teda jednotný vyhľadávač prostriedku, funguje na pomerne jednoduchom princípe. Je to v podstate adresa webstránky, ktorú sa používateľ chystá navštíviť. Podstata URL je celkom jednoduchá, teda ak sa bavíme o jednoduchých (jedno-stranových) stránkach či domovských stránkach. Keď sa však ponoríme o niečo hlbšie, ide o kompletne iný príbeh. Tieto adresy sa jednoducho postupom času stali moc dlhými a zložitými. Ich komplexnosť podľa slov giganta Google dokonca viedla aj k zvýšeniu počtu prípadov kyberzločinu. Možno aj práve preto sa spoločnosť chystá URL “prezliecť do nového kabátu”.

Kľúčové slovo: Bezpečnosť

Manažérka Chrome, Adrienne Porter Felt, povedala portálu Wired, že “URL sú ťažko čitateľné, nikdy presne nevieme, či im môžeme plne dôverovať a celkovo sú, takpovediac, nespoľahlivé”. Adrienne naďalej pokračuje slovami, že “cieľom tohto kroku je sa dostať do určitého bodu, kedy bude webová identita pochopiteľná pre každého – používatelia budú vedieť, s kým majú dočinenia a či môžu danej webovej lokalite veriť. Tento krok však istotne pozmení spôsob, ako a kedy bude Chrome URL adresy zobrazovať”.

Ako to dokázať?

Toto je otázka, na ktorú žiaľ zatiaľ nikto nepozná odpoveď. Google sa už o niečo takéto pokúsil v roku 2013, kedy experimentoval s “pôvodným čipom”, ktorý mal byť súčasťou predbežného vydania prehliadača Chrome. Gigant však s týmto projektom neskôr skončil, najmä kvôli nespokojnosti používateľov. Práve kvôli tomu, aby sa tento scenár neopakoval, musí Google prísť na nový, vítanejší nápad. “Neviem, ako to bude celé vyzerať, keďže zatiaľ o všetkom len diskutujeme. Viem však, že nech navrhneme čokoľvek, bude to kontroverzné,” povedala Parisa Tabriz, vedúca inžinierstva Chrome, pre portál Wired.

TIP REDAKCIE
Facebook v Európe chystá revolúciu: Vytvorí 10 000 pracovných miest, no čo presne plánuje?

Zatiaľ teda nikto nevie, ako sa celá situácia vyvinie. Podľa slov Adrienne bude ale koniec tohto a začiatok budúceho roku tým najvhodnejším časom na diskutovanie a hľadanie možností, čo znamená, že sa finálne riešenie s kvapkou šťastia dozvieme možno už aj tento rok.

Total
1
Zdieľaní
Total
1
Zdieľať