Je všeobecne známym faktom, že filmové trailery slúžia na to, aby divákov upútali a podvedome ich donútili tešiť sa na finálny produkt. Výskumníci z 20th Century Fox však vyvinuli Fox AI – novú technológiu, vďaka ktorej filmové upútavky naberajú úplne nový význam.
Ide o prepracovaný systém, ktorý z traileru vyzistí a predpovedá, aký typ diváka si s najväčšou pravdepodobnosťou film pozrie.
Ako technológia funguje?
Fox AI je schopná vytvoriť si spojitosť medzi jednotlivými vizuálnymi prvkami (farby, tváre, scenérie) a výkonom filmu pre určité demografické prvky. Trailer plný teplých farieb s krásnymi scenériami môže totiž upútať úplne iný typ diváka, než upútavka s prevahou studených farieb a prázdnych miestností.
Ani Fox AI nie je dokonalá
Aj tento systém, ako každý iný, má svoje chyby a nedostatky. Systém totiž nezachytáva a nespracúva kratšie časti upútavky, ako je napríklad explózia auta po naháňačke s políciou. Preto bude technológia v takýchto prípadoch zrejme kombinovať informácie získané z videa a informácie získané z popisu filmu, aby kompletne porozumela celému jeho kontextu.
Napriek tomu sa však štúdio Fox má naozaj čím chváliť, keďže vytvorilo unikátnu technológiu, ktorá môže náramne pomôcť všetkým filmovým tvorcom pri tvorbe trailerov aj samotných filmov.