Jeden z najobľúbenejších obchodných reťazcov na Slovensku, Lidl, oznámil, že do konca budúceho roka skončí s predajom jednorazových plastových výrobkov. Chce tým šetriť životné prostredie.
Lidl ide s dobou, o čom svedčí aj ich najnovšie rozhodnutie. Do konca 2019 totiž končí s predajom jednorazových plastových výrobkov, vrátane slamiek, pohárov, šálok, tanierov, príborov alebo vatových tampónov s plastovou paličkou. Vďaka týmto opatreniam bude Lidl schopný odbremeniť životné prostredie o plastový odpad v objeme až 35 ton.
Nové pravidlá sa pritom týkajú všetkých 132 predajní na Slovensku. Lidl produkty úplne nevyradí, namiesto toho ich nahradí alternatívami z recyklovateľných materiálov, na vývoji ktorých momentálne pracuje so svojimi dodávateľmi. Ďalším krokom Lidl má byť obmedzenie alebo úplná eliminácia príborov a slamiek na pitie aj v oblasti polotovarov a nápojov.
„V oblasti nášho strategického postoja k plastom sledujeme jasný prístup, ktorý hovorí: nahradiť – obmedziť – recyklovať. Rozhodnutím prestať predávať plastové výrobky na jedno použitie znižujeme objem plastov a prispievame tak k nášmu zlepšeniu v tomto smere,“ vysvetľuje Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika.
Tenké plastové tašky končia
Podobný osud čaká aj najtenšie igelitové tašky, ktoré reťazec predáva po 9 centov. Podľa Lidl prebieha len dopredaj, namiesto nich má posilniť predaj ekologických tašiek na viacnásobné použitie. Týmto krokom Lidl zníži záťaž plastovým odpadom o 125 ton ročne.
Lidl v roku 2017 úspešne recykloval takmer 800 ton plastov, a to v troch logistických centrách a v 132 predajniach.