Najväčší eshop na Slovensku, Alza.sk, vo svojej staro-novej kampani tvrdí, že je spomedzi všetkých eshopov najspoľahlivejšia, s čím nesúhlasila jedna fyzická osoba, ktorá dala celú reklamu preveriť Arbitrážnou komisiou Rady pre reklamu (AK RPR).
Podľa zistení AK RPR Alza už niekoľkýkrát po sebe porušuje Etický kódex reklamnej praxe. „V zmysle kódexu reklama nesmie použiť žiaden superlatív bez jednoznačného a hodnoverného preukázania pravdivosti a oprávnenia takéhoto tvrdenia, ktoré sa viaže na celý produkt,“ prišla so záverom komisia.
Alza si myslí, že sú najspoľahlivejší. Má vlastnú analýzu
Eshop je presvedčený, že skutočne je najspoľahlivejší, ponúka najrýchlejšie dodanie tovaru a najpríjemnejšie reklamácie. Podľa všetkého má vypracovanú konkurenčnú analýzu, na základe ktorej si myslí, že to o sebe môže tvrdiť.
Rada pre reklamu však nesúhlasí: „Predložené materiály však nie sú dostatočne relevantné vo vzťahu k uvedenému tvrdeniu, keďže nepreukazujú skutočnosť, že spoločnosť na základe týchto vybraných kategórií môže o sebe tvrdiť, že je „najspoľahlivejším internetovým obchodom“,“ konštatuje AK RPR.
Zmenilo sa niečo?
Nie. Alza aj napriek výhradám AK RPR pokračuje vo využívaní svojej novej kampane. Či z tohto porušenia vyplývajú sankcie momentálne zisťujeme.
[poll id=”60″]