Ich dychberúce špecifikácie nie sú iba prázdnym výstrelom do prázdna, ale niečo, čo si potykalo s realitou. Ako sa však Tesle podarilo vyrobiť tak pokročilý kamión a tak pokročilý športiak na elektrinu, keď nám súčasné technologické kapacity nič také neumožňujú?

Vyzerá to tak, že iná možnosť ako revolúcia zrejme neexistuje. Teda aspoň nie v tomto prípade, pretože keď zvládne nákladný elektromobil Semi, ktorý môže vážiť viac ako 36 ton, prejsť na jedno jediné nabitie akumulátora (cca 640 km iba za 30 minút!) cez 800 kilometrov, niečo tu určite nie je v poriadku.

A to isté možno povedať o najrýchlejšom sériovo-vyrábanom aute na svete. Plné nabitie rozmerovo malého Roadstera totiž zabezpečí dostatok šťavy na prejdenie necelých 1 000 kilometrov. Otázka teda znie, kam by tu ozrutnú 200 kWh li-ion batériu napchali?

Prelomová technológia?

Blog Evanexu vo svojej hĺbkovej analýze píše, že špecifikácie oboch noviniek z dielne americkej automobilky s najväčšou pravdepodobnosťou stoja na prelomovej akumulátorovej a nabíjacej technológii. S tým, čo je známe a zároveň dostupné v týchto dňoch, tak výborné čísla asi nedosiahnu. Prečo o tom ale nič nezaznelo počas predstavenia?

Nemyslím si, že klamú. Myslím si, že to, čo by tie čísla vysvetlilo, širokej verejnosti ešte neprezradili,“ uviedol jeden z prominentných odborníkov na batérie a všetko, čo s nimi určitým spôsobom súvisí.

Bližšie detaily neboli zatiaľ odhalené preto, lebo by tak mohli dať konkurencii nemalú výhodu. Viac sa teda dozvieme až v období, kedy Tesla Roadster a Semi pôjdu do predaja, čiže až okolo roku 2020.

  • apoliticky

    Tesla pochova vsetky tie zaprdene automobilky…co si desatrocia v suflikoch schovavali koncepciu elektromobilov a zakaznikom nedopriali, ale sto rokov vyrabaju jedne a tie iste spalovacie haraburdy, ktorych servis stoji majitela auta nemale peniaze…nadisiel cas…ked im to Tesla pekne zuctuje !…drzim palce !