Elektrika, dotykové displeje a TOP aerodynamika. Tesla Semi je kamión z budúcnosti

Tesla predstavila ako nástupcu Roadsteru, tak aj niečo, čo už nepatrí do kategórie osobných vozidiel. Reč tu totiž je o elektrickom nákladiaku, ktorý sa bez akýchkoľvek pochýb postará o to, aby porástol záujem pracovať ako šofér kamiónu. 

Tesla predstavila ako nástupcu Roadsteru, tak aj niečo, čo už nepatrí do kategórie osobných vozidiel. Reč tu totiž je o elektrickom nákladiaku, ktorý sa bez akýchkoľvek pochýb postará o to, aby porástol záujem pracovať ako šofér kamiónu. 

Dlhšie avizovaný kúsok Tesla Semi sa po mesiacoch neutíchajúcich špekulácií konečne stal realitou. Novinka pre dopravné spoločnosti ponúka ako 800-kilometrový dojazd na jedno nabitie batérie, tak aj polo-autonómne kapacity, nadštandardne odolné sklá (takzvané Tesla Armor Glass), lepšiu aerodynamiku, ako má športiak Bugatti Chiron, či moderný interiér, pri ktorom si príde na svoje nejeden milovník minimalistického štýlu alebo moderných technológií. Naľavo aj napravo od volantu nájdete iba dve dotykové obrazovky, kde sú všetky ovládacie prvky vrátane všetkých potrebných informácií.

Ak niekoho zaujíma akcelerácia, tak Semi so štyrmi elektromotormi je bez nákladu schopný zrýchliť z nuly na 100 km/h za zhruba 5 sekúnd, čo rozhodne stojí za nemalý potlesk. Web TechCrunch píše, že v porovnaní s bežnými kamiónmi na naftu ide o naozaj markantný rozdiel. Súčasťou je ale aj rýchle nabíjanie, pretože za tých 30 minút nabíjania doplníme dostatok šťavy, aby bolo možné prejsť približne 600 kilometrov dlhú trasu. Celý proces môže navyše prebiehať počas nakladania a vykladania tovaru, takže ten, kto ho obsluhuje, nemusí zbytočne čakať.

TIP REDAKCIE
Vedci: Ľadovce sa napriek dobrým tohtoročným podmienkam ďalej topia

Výroba Tesla Semi by mala začať zhruba o dva roky, čiže niekedy v roku 2019.

Total
9
Zdieľaní
Total
9
Zdieľať