Ťažká váha z Nemecka nezaháľa: BMW prinesie batérie s až 3x lepšou výdržou, ako majú dnes

Gigant sa rozhodol, že investuje do vývoja netradičných akumulátorov pre elektromobily.

Gigant sa rozhodol, že investuje do vývoja netradičných akumulátorov pre elektromobily. Finančným balíčkom hodlá podporiť ambiciózny startup z USA, ktorý tvrdí, že ich kúsok má až niekoľkonásobne väčšiu kapacitu ako tie súčasné.

Tým však nie je myslený nový Roadster z dielne Tesly (cez 1 000 km dojazd), pretože ten s najväčšou pravdepodobnosťou vybavili taktiež novou, prelomovou batériou. Elon Musk nám ale zatiaľ neodhalil žiadne bližšie informácie, takže tu stále hovoríme iba o obyčajných domnienkach.

Spomínaná investícia BMW poputuje do rúk spoločnosti Solid Power, ktorá vďaka nej vytvorí pre ťažkú váhu z Nemecka špeciálne batérie s pevným skupenstvom, čo znamená, že v útrobách nebude nič, čo by sa dalo označiť za tekuté. Takzvané “solid-state” akumulátory totiž tvoria ako pevné elektródy, tak aj pevný elektrolyt.

Spolupráca s BMW je ďalšie potvrdenie, že inovácie súvisiace so solid-state batériami budú pokračovať vo vylepšovaní elektrických vozidiel. Hľadíme do budúcnosti, aby sme spolu s BMW posunuli limity vývoja okolo batérií pre EV.

Spoločnosť tvrdí, že dosiahla prielom tým, že začlenila vysokokapacitnú lítiovo-kovovú anódu do lítiových batérií – čím vytvorila bunku s pevným skupenstvom a s 2 – 3x väčšou energetickou kapacitou ako pri konvenčnej li-ion,píše Electrek, čiže zvládnu približne 1 500 km. Kedy sa ale niečo také dostane medzi spotrebiteľov?

Žeby 2020?

Opäť sa zrejme všetko točí okolo magického roku 2020, na ktorý (respektíve +/- jeden rok) ohlásilo viacero špičiek z automobilového priemyslu príchod vlastného portfólia elektromobilov. Nedávno tak navyše spravila aj japonská špička Toyota, pričom tá hodlá podporiť vývoj vlastných akumulátorov sumou vo výške závratných 13 miliárd dolárov.