Mal rýchly vzostup, no akosi pomaly končí. Jeho odkaz a technológiu však budeme môcť vidieť v iných zariadeniach. Kinectu ako takému ale môžeme dať zbohom.

Kinect svojho času zožal veľké množstvo úspechu. Keď v roku 2010 debutoval, stal sa naozaj revolučným zariadením. Hĺbkové snímanie a rozpoznávanie hlasu zariadenia viedlo k novej ére interaktívnych hier, čo bolo ďaleko za hranicou toho, čo 4 roky pred tým zvládlo Nintendo so svojím Wiimote.

Sila Kinectu sa však rozprestierala aj mimo konzolu. Bol veľmi lacný, dostupný a v mnohých oblastiach sa stal veľmi obľúbeným. Univerzity ho dlhé roky používali na rôzne veci od 3D skenovania až po robotické videnie. V roku 2012 bol dokonca použitý pre produkciu filmu ParaNorman. Dal sa teda skutočne využiť rozličnými spôsobmi, a preto ho možno nazvať aj veľmi užitočným zariadením, ktoré neslúžilo len pre zábavu.

Prečo ho teda už v obchodoch neuvidíme?

Po tom čo debutovala 3D kamera pre Xbox 360, spoločnosť spojila a začala predávať Kinect s ich novým Xbox One. Urobili ho akousi „povinnou“ súčasťou nákupu. Hráči však začali dávať prednosť tradičnému hernému zážitku.

Vyroňte teda jednu alebo dve slzy, no príliš nesmúťte. Medzičasom si hĺbkové snímanie našlo svoju cestu aj k iným zariadeniam, ako je napríklad Projekt Tango pre iPhone X. Spoločnosť Microsoft však technológiu bude využívať naďalej v súčasných a aj v budúcich produktoch.

Microsoft zahodí Kinect, no jeho technológiu nie

Hovorca pre web TechCrunch uviedol: „Výroba Kinectu pre Xbox One skončila, nie je to však konečná pre takúto technológiu. Kinect bude naďalej robiť radosť desiatkam miliónom majiteľom a jeho inovácie budú naďalej žiť v Xboxe One, Windowse 10, Cortane, Windowse Hollographic a aj v ďalších budúcich technológiách.“