Smartfóny iPhone 8 a iPhone 8 Plus nie sú ani mesiac staré a už sa stihli objaviť správy o problémoch, ktoré ich postihli. Problémový môže byť akumulátor, ktorý sa v útrobách zariadení nachádza.
Asi najviac rezonuje výpoveď jedného z majiteľov na Taiwane. Pani Wu si podľa taiwanských a čínskych médií zakúpila iPhone 8 Plus v 64 GB verzii a v prevedení ružového zlata v rámci predĺženej zmluvy u miestneho operátora.
Nepríjemný problém sa mal objaviť päť dní po zakúpení zariadenia. Pani Wu dala nový smartfón nabíjať, pričom použila originálne príslušenstvo z balenia. Po troch minútach si všimla, ako sa predný panel oddeľuje od tela. Pani Wu následne zariadenie od nabíjačky odpojila.
Ako správy hovoria, dotknutý užívateľ dostal v rámci reklamačného procesu nové zariadenie a to poškodené bolo odoslané na expertízu k výrobcovi Apple.
Presne rovnaký problém spomína aj jeden majiteľ smartfónu z Japonska. Ten tvrdí, že iPhone 8 plus našiel v rovnakom stave, s oddeleným predným panelom od konštrukcie smartfónu.
Prstom sa ukazuje na batériu. Tá sa mohla nafúknuť, kvôli čomu došlo k vytlačeniu predného panela z konštrukčných línii. Stále nepotvrdené informácie hovoria, že iPhone 8 Plus používa batériu od spoločnosti Amperex Technology Limited.
ATL vyrábalo akumulátory pre Samsung Galaxy Note 7. To, čo tento model od kórejského výrobcu postihlo snáď nemusíme pripomínať.
Žiadna panika
Nové batériové fiasko s najväčšou pravdepodobnosťou nehrozí. Kalifornské Apple je povestné prísnou kontrolou kvality svojich produkovaných zariadení.
Okrem toho, množstvo detailov či upresnení o incidentoch je nejasných a nepotvrdených. A aj keby boli správy na 100 percent pravdivé, nemusí ísť o plošný problém.
Chyby v procese výroby môžu jednoducho nastať aj pri produktoch takej renomovanej značky, akou Apple je. Dotknutých by tak bolo maximálne niekoľko zariadení. Pri produkcii, ktorá sa počíta na milióny kusov, sa ojedinelé chyby môžu objaviť.
Apple časom istotne posunie výsledky skúmania poškodeného zariadenia verejnosti.