TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Prísna politika YouTube žne úspech: Ľudia v obrovských počtoch mažú AdBlock, prémiové členstvo však platiť nechcú
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Prísna politika YouTube žne úspech: Ľudia v obrovských počtoch mažú AdBlock, prémiové členstvo však platiť nechcú

9. novembra 2023 16:16
Roman Drexler
9. novembra 2023
Zdieľať
3 min
Zdieľať

YouTube nedávno začal drasticky obmedzovať používateľov, ktorí na obídenie reklám vo videách používajú blokovače reklám. Týmto krokom chce zvýšiť tržby generované inzerciou, ako aj dotlačiť viac ľudí k tomu, aby si aktívne predplácali YouTube Premium. Ako píše portál Wired, táto politika žne úspech, no len čiastočne. Ľudia síce hromadne mažú AdBlock, no prémiové členstvo si platiť nechcú.

Prejsť na:

  1. Čiastočný úspech
  2. Dá sa to obísť

Prvé náznaky toho, že YouTube začne obmedzovať používateľov s nainštalovanými blokovačmi reklám, sa objavili ešte pár mesiacov dozadu. V tom čase však išlo len o experiment, o ktorom nikto nevedel, či sa stane realitou. Obavy sa napokon naplnili. Dnes YouTube po celom svete zobrazuje sledujúcim varovanie, že ak nevypnú blokovače reklám, videá si jednoducho nepozrú.

Z pozície Youtube je tento krok pochopiteľný. Čím viac ľuďom sa zobrazí reklama, tým viac z nej zarobí. A ešte lepšie bude, ak si viac používateľov začne predplácať YouTube Premium. Aj z toho totiž zarába nemalé čiastky, hoci veľkú časť z nich reinvestuje do údržby platformy a na mzdy pre tvorcov.

Zdroj: Szabó Viktor (Pexels)

Na druhú stranu, YouTube na pílu tlačí až príliš. Reklamy vo videách sa objavujú čoraz častejšie, vo väčších množstvách a sú dlhšie. Mnohé z nich sa pritom nedajú preskočiť. Zrejme sa teda spolieha na to, že každému skôr či neskôr dôjde trpezlivosť a obetuje peniaze na predplatenie Premium.

Čiastočný úspech

YouTube uspel v tom, že ľudia prestávajú používať blokovače reklám. Mýlil sa však v domnienke, že mnohí z nich si budú ochotní platiť prémiové členstvo.

Tohto trendu si všimla napríklad spoločnosť AdGuard. Jej nástroje na blokovanie reklám má používať približne 75 miliónov ľudí, pričom 4,5 milióna ľudí si má za ne platiť. Bežne si vraj jej blokovače z prehliadača odstráni okolo 6 000 ľudí denne. A teraz? Od 9. do 18. októbra sa priemerný počet ľudí mažúcich rozšírenie vyšplhal na 11 000 denne, pričom 18. októbra mal počet zmazaní dosiahnuť až 52 000.

YouTube Premium
Zdroj: YouTube / Pixabay (úprava redakcie)

Dá sa to obísť

Nie všetky spoločnosti s týmto zameraním sa však môžu sťažovať. Napríklad slovenská firma Hankuper, ktorá stojí za blokovačom reklám s názvom AdLock, je na tom stále celkom dobre, nakoľko eviduje ako zvýšený počet odinštalácií, tak aj inštalácií. Ešte tento týždeň však môže pomer zvrátiť v prospech inštalácií, nakoľko má uviesť aktualizáciu, vďaka ktorej jej blokovač YouTube nebude schopný odhaliť.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Elon Musk Tesla spustí výrobu elektromobilu za 25 000€. Dobrá správa je to najmä pre Európu
Ďalší článok iPhone SE 4. generácie Cenovo dostupný iPhone SE poteší aj náročných: Dostane nový dizajn, kvalitnejší displej, väčší fotoaparát a USB-C konektor!

Najčítanejšie

Mimoriadne, peniaze, štát, zákon, DPH, transakčná daň, pokuta
Slovenské dôchodky čaká katastrofálny prepad. Týka sa to všetkých pracujúcich (čo sa deje)
25. augusta 2025
euro, peniaze, bankovky, mince, daň, poplatok, štát, povinnosť, DPH, príspevok, ekonomika, štipendium, výdavky, štátna dotácia, banky, digitálna daň
Slováci majú nárok na odškodné a ani o tom netušia: Za TOTO môžete dostať peniaze
24. augusta 2025
gps navigacia
Vodiči, zabudnite na Waze alebo Google Mapy. Prichádza GENIÁLNA aplikácia, ktorá ponúka viac
24. augusta 2025
Slovensko, potraviny, nakupovanie, porovnávač cien, rast cien
POZOR: Zlá správa pre Slovákov. Mimoriadne obľúbená komodita zdražie až o 50 PERCENT (čo sa deje)
24. augusta 2025

Najnovšie články

  • POZOR: Hrozí VÝRAZNÉ zdražovanie elektriny. Štát nerobí to, čo by mal (čo sa deje)
  • AKTUÁLNE: Starship má za sebou úspešný let. Je bližšie k cieľu dostať ľudí na Mesiac
  • AKTUÁLNE: Plánujú ZRUŠIŤ ďalšie sviatky. Rozhoduje sa o TÝCHTO dňoch
  • MIMORIADNE: Polícia BIJE na poplach. Spustili devastačný útok, ktorý nemá obdoby. Cieli na Slovákov
  • TIETO potraviny sú v ohrození. Slováci, ktorí majú hlbšie do vrecka, si ich nebudú môcť dovoliť

Bude sa vám páčiť

YouTube

YouTube sa zmení na nepoznanie. Po 10 rokoch nečakane skončí TÁTO funkcia

12. júla 2025
Operátor, TV, aktuálne, televízia. Prima Krimi SK

Nielen Markíza: Pretáčanie reklám chce BLOKOVAŤ aj TV JOJ (čo sa chystá)

30. júna 2025
WhatsApp

Slováci majú navrch. Tento rok im WhatsApp nezačne zobrazovať reklamy (+ nový dátum)

20. júna 2025
TV, operátor

Markíza sa dostala do OBROVSKÝCH problémov: Štát jej kvôli TOMUTO hrozí EXTRÉMNOU pokutou

19. júna 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?