TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Pošta je nekompromisná: Neschválili vám reklamáciu? Nie ste sami, vyše polovice žiadostí odmietli
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
TECHBYTE.sk > Novinky > Novinky > Pošta je nekompromisná: Neschválili vám reklamáciu? Nie ste sami, vyše polovice žiadostí odmietli

Pošta je nekompromisná: Neschválili vám reklamáciu? Nie ste sami, vyše polovice žiadostí odmietli

30. marca 2023 14:34
Lukáš Zachar
30. marca 2023
Zdieľať
4 min
Zdieľať

V priebehu roka 2022 vybavila Slovenská pošta, a.s., celkom 55 229 reklamácií, čo v porovnaní s rokom 2021 znamená pokles o 17 315 reklamácií, v percentuálnom vyjadrení to predstavuje pokles o 23,87 %. V rámci zásielok vnútroštátneho styku a medzinárodného styku bolo počas roka 2022 prijatých 51 950 reklamácií a za rok 2022 bolo vybavených 55 850 reklamácií. Lehota na vybavenie je 30 kalendárnych dní (v medzinárodnom styku 60 kalendárnych dní), z čoho je zrejmé, že časť reklamácií evidovaných ku koncu roka 2021 bola vybavená v nasledujúcom roku 2022.

Najčastejšie dôvody reklamácií boli nedodanie doručeniek, nedodanie zásielok a tiež nedostatky spojené s distribúciou zásielok a peňazí, čo z celkového počtu prijatých reklamácií predstavuje 79,02%. Nárast zaznamenávame v prípade reklamácií nepoštových služieb (8,67%), v prípade ostatných reklamácií zaznamenávame pokles.

Slovenská pošta
Zdroj: Slovenská pošta (FB)

Opodstatnených reklamácií bolo len 40 %

Z celkového počtu prijatých reklamácií bolo 22 332 opodstatnených, čo predstavuje 40,44 %. V prípade posúdenia reklamácií z pohľadu ich opodstatnenosti v porovnaní s rokom 2021 sme zaznamenali nárast len pri reklamáciách nepoštových služieb (11,15%), v prípade ostatných reklamácií zaznamenávame pokles.

S tým súvisí aj počet reklamácií podaných prostredníctvom aplikácie webEPH, kde po prvý krát zaznamenávame pokles počtu takto podaných reklamácií oproti minulému roku. Za rok 2022 bolo prijatých prostredníctvom aplikácie webEPH 28 062 reklamácií (v roku 2021 to bolo 39 863 ks), čo predstavuje pokles o 29,6 %. Pokiaľ ale tento údaj porovnáme s rokom 2020, ktorý sa celkovým počtom reklamácií približuje roku 2022, zaznamenávame nárast takto podaných reklamácií o 25,1 % (v roku 2020 prostredníctvom aplikácie webEPH prijatých 22 426 reklamácií), z čoho môžeme dedukovať príklon zákazníkov k takémuto spôsobu podávania reklamácií.

V prípade reklamácií podaných použitím eReklamačného listu sme zaznamenali tiež pokles počtu podaných reklamácií, pretože pokiaľ v roku 2021 bolo podaných 5 073 reklamácií, tak v roku 2022 to bolo len 3 958, čo predstavuje pokles o 22 %. Tento pokles reklamácií, podaných elektronicky, samozrejme, priamo súvisí s poklesom počtu podaných reklamácií ako takých.

Slovenská pošta
Foto: Slovenská pošta

Pošta: V roku 2022 sa ľudia sťažovali menej

V rok 2022 prijala Slovenská pošta, a. s., celkovo 3 933 sťažností a iných podaní, čo predstavuje v porovnaní s rokom 2021 pokles o -1 848 sťažností a iných podaní, v percentuálnom prevedení je to pokles o -32,0%. V nadväznosti na štatistiky z posledných piatich rokov ide o najnižší počet predmetných podaní, ktoré Slovenská pošta, a. s., zaevidovala počas roka. Pokles počtu predmetných podaní možno pravdepodobne pripísať realizovanému nižšiemu podaju zásielok, ako aj uvoľneniu protipandemických opatrení a obmedzení z predchádzajúcich rokov, ktorých dodržiavanie resp. nedodržiavanie vyvolávalo v mnohých prípadoch nespokojnosť na strane zákazníkov.

V priebehu roka 2022 bolo 1 734 sťažností vyhodnotených ako opodstatnených, čo v percentuálnom vyjadrení predstavuje mierny nárast o 2,0%. Miera potvrdeného pochybenia na strane Slovenskej pošty, a. s., sa pohybuje dlhodobo na úrovni okolo 40%.

Najviac sťažností bolo smerovaných na oblasť dodania alebo vyberania poštových zásielok, najmä nedodržiavanie lehoty prepravy a dodávania zásielok bez potvrdenia prevzatia adresátom alebo oprávneným prijímateľom, na základe čoho je možné zásielku považovať za nedodanú. V oblasti expresných zásielok bol tento problém čiastočne eliminovaný zavedením potvrdzovania prevzatia zásielky tzv. PIN kódom.

Zdroj: TS Pošty

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok AKTUÁLNE: Google sa na Slovensku zmení na nepoznanie. Pribudne funkcia, ktorá zmení spôsob, akým ho používame
Ďalší článok Tragický príbeh z Belgicka: Muž viedol dlhú konverzáciu s AI, následne si siahol na život

Najčítanejšie

TV, operátor
MIMORIADNE: Zaviedli povinný TV poplatok. Platiť ho musia VŠETCI a každý mesiac, mnohí o tom nevedia
8. mája 2025
Mimoriadne
AKTUÁLNE: Potvrdili ďalší MASOVÝ útok: Ľuďom radia, aby boli pripravení na najhoršie
7. mája 2025
Peniaze, štát, dôchodok, ceny
Na účet „cinkne“ štedrý príspevok: Až 400-tisíc Slovákov dostane od štátu 800 € (kto má nárok)
8. mája 2025
Peniaze, bankovky, euro
AKTUÁLNE: Štátu dochádzajú peniaze. RUŠÍ sviatky a ľuďom siahne na ĎALŠIE peniaze (čo sa zmení)
8. mája 2025

Najnovšie články

  • MIMORIADNE: Schválili zvýšenie základného poplatku. Priplatia si STÁTISÍCE Slovákov! (+ nové ceny)
  • POHROMA je tu: Štát čelí existenčnej kríze. Takto zle ešte nebolo, skončiť to môže katastrofálne (čo sa deje)
  • Vodiči, POZOR: Rozmohli sa fingované dopravné nehody. Dá sa na ne EXTRÉMNE ľahko naletieť
  • Spotify sa mení na nepoznanie: Zavádza novinky pre prémiových aj bezplatných používateľov
  • Kľúč už nebude stačiť: Autá budeme štartovať na PIN kód

Bude sa vám páčiť

pozor, pošta, zásielka, list, listy

POZOR: Slovákom do schránok chodia žlté listy. Mnohí vôbec NETUŠIA, čo presne znamenajú

3. mája 2025
Slovenská pošta

AKTUÁLNE: Slovenská pošta zavádza novinku, ktorá nemá obdobu! TOTO jej budú všetci závidieť (čo je nové)

19. apríla 2025
Slovenská pošta

Slovenská pošta ŠOKUJE geniálnou novinkou: TOTO uľahčí život úplne všetkým zákazníkom (čo sa deje)

17. apríla 2025
blesková správa, pošta, slovenská pošta

Pošta spraví radikálny krok: Chystá sa zlepšiť služby, konkurencia je príliš silná

11. apríla 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?