TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Nabíjanie raz za niekoľko mesiacov? Lightyear 0 pokrývajú solárne panely, do Európy má prísť už na jeseň!
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2024 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
TECHBYTE.sk > Novinky > Elektromobilita > Nabíjanie raz za niekoľko mesiacov? Lightyear 0 pokrývajú solárne panely, do Európy má prísť už na jeseň!

Nabíjanie raz za niekoľko mesiacov? Lightyear 0 pokrývajú solárne panely, do Európy má prísť už na jeseň!

20. júna 2022 13:00
Roman Drexler
20. júna 2022
Zdieľať
4 min
Zdieľať

Jednou z najväčších výhrad, ktoré ľudia majú voči elektromobilom, je kapacita batérií. Akumulátory sú síce v mnohých ohľadoch ekologickejšie, no tento šetrný prístup k životnému prostrediu si pýta svoju daň. Proces nabíjania je oveľa pomalší ako tankovanie štandardnej nafty či benzínu, pričom mnohí váhajú aj nad dojazdom.

Nedostatky batérií v elektromobiloch si uvedomujú aj samotní výrobcovia, čo je dôvod, prečo v rámci tohto odvetvia investujú masívne čiastky do výskumu a vývoja. Experimentujú s novými typmi batérií, ktoré majú potenciál ponúknuť nielen väčší objem, ale aj dlhší dojazd. Jednou z nich je aj holandská firma Lightyear, hoci tá k problematike zvolila trochu iný prístup.

Zamerala sa na otázku, ako čo najviac predĺžiť dojazd vozidla bez potreby vývoja nových batérií a pravidelného státia na nabíjacích staniciach. A zrejme našla odpoveď. Jej nový elektromobil Lightyear 0 je v oblasti kapoty, strechy a kufra pokrytý solárnymi panelmi, ktoré dobíjajú akumulátor nielen počas jazdy, ale aj vtedy, keď je vozidlo odparkované, píše CNN.

Lightyear
Zdroj: Lightyear/CNN

Až 70 km denne

Spoločnosť tvrdí, že Lightyear 0 bude na jedno nabitie schopný prejsť až 624 km, čím prekonáva napríklad Tesla Model 3 či Kia Niro Long Range. Vďaka solárnym panelom pritom bude vedieť denne získať dodatočný dojazd približne 70 km. Podľa Lightyear sa každá hodina na slnku rovná ďalším 9,6 km.

Účinnosť solárnych panelov pocítia predovšetkým tí, ktorí cestujú na dlhšie vzdialenosti. Pochopiteľne, čím má vozidlo dlhší dojazd, tým menej potrebuje stáť na nabíjacích staniciach. Vodič tak ušetrí nielen kopu času, ale aj peňazí.

Lightyear
Zdroj: Lightyear/CNN

Nabíjanie raz za 7 mesiacov?

Existuje dokonca aj scenár, v ktorom elektromobil takmer vôbec nepotrebuje nabíjačku. Ak denná spotreba v horúcich krajinách, ako je napríklad Španielsko či Portugalsko, nepriesiahne 35 km, vozidlo bude stačiť nabíjať len raz za 7 mesiacov. V krajinách s chladnejším podnebím, ako je napríklad Holandsko, bude pri takejto spotrebe potrebné vozidlo nabíjať zhruba raz za 2 mesiace.

Model Lightyear 0 zdieľa mnoho podobností s prototypom, ktorý bol predstavený dva roky dozadu, avšak dokáže urobiť oveľa viac s oveľa menšou batériou. „Pohonné ústrojenstvo je najúčinnejšie na svete,“ hovorí generálny riaditeľ a spoluzakladateľ spoločnosti, Lex Hoefsloot, pričom dodáva, že za viac než slušný dojazd mžono vďačiť aerodynamickému dizajnu a štyrom motorom v kolesách.

Vozidlo je tak vďaka tomu oveľa ľahšie. Vážiť má len 1 575 kg, čo je o približne 40 % menej, než koľko vážia iné elektromobily s podobným dojazdom.

Lightyear
Zdroj: Lightyear/CNN

Ekologický, no pomalý a drahý

Lightyear 0 však má dve zásadné nevýhody. Jeho maximálna rýchlosť je len 160 km/h, pričom vyšplhať sa na ňu mu trvá okolo 10 sekúnd. Druhým veľkým mínusom je cena. Jeden model Lightyear 0 vás vyjde na približne 250 tisíc eur, čo je o trochu viac ako Ferrari Roma.

Spoločnosť však dodáva, že do roku 2025 chce vydať model Lightyear 2, ktorý sa bude predávať za približne 30 tisíc eur.

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Aktuálna správa Obrovský prešľap Facebooku: Z webov nemocníc zbieral zdravotné údaje o pacientoch!
Ďalší článok Netflix Netflix má problémy: Svojím novým plánom pobúril množstvo sledovateľov

Najčítanejšie

mimoriadne, slovenské elektrárne
Potvrdili únik: Vylialo sa 100-tisíc litrov rádioaktívnej vody z najväčšieho jadrového reaktoru v Európe
10. mája 2025
Mimoriadne, peniaze, štát, zákon, DPH, transakčná daň, pokuta
POZOR: Ľudí čakajú VÝRAZNE vyššie faktúry. Odkazujú, nech začnú šetriť (čo sa mení)
9. mája 2025
Mimoriadne, Slovensko, vlajka
POHROMA je tu: Štát čelí existenčnej kríze. Takto zle ešte nebolo, skončiť to môže katastrofálne (čo sa deje)
9. mája 2025
peniaz, peniaze, euro, bankovky, DPH
POZOR: Štát obral ľudí o peniaze. Potichu zaviedol zmenu, teraz vypláca menšie sumy (čo sa deje)
9. mája 2025

Najnovšie články

  • Vodiči, POZOR: Majú na vás ĎALŠIU pascu, pokuta až 400 € vám príde poštou
  • Autoservisy praskajú vo švíkoch: Prezuť auto NESTAČÍ. Po zime toho treba dať do poriadku oveľa viac (čo hovorí odborník)
  • POZOR: Štát opäť striehne na naše peniaze. Hlási VEĽKÉ zmeny, týkajú sa všetkých (čo sa deje)
  • Hoci robia viac, zarábajú menej: Štát chystá veľkú zmenu. MILIÓNY Slovákov si prilepšia o desiatky až STOVKY EUR mesačne (čo sa deje)
  • To NEMÔŽU myslieť vážne: Týmto autám hrozí pokuta 2 800 €. Skončiť to môže katastrofou, varujú experti

Bude sa vám páčiť

Tesla Model S najazdila 160-tisíc km. Dopad na batériu ŠOKOVAL aj samotného majiteľa

10. mája 2025
Lítium, batéria, elektromobil

Majitelia elektromobilov si takto EXTRÉMNE ničia batériu. Odborník radí, čomu sa MUSÍTE vyvarovať

8. mája 2025
POZOR, automobilka, auto

Známa automobilka OBMEDZILA výkon svojich vozidiel. Argumentovala bezpečnosťou, vodiči sa však nedali (čo sa stalo)

6. mája 2025
Xiaomi SC01

Xiaomi predstavilo elektrický športiak. Cena je rozprávková, no ako je na tom výbava?

4. mája 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?