TECHBYTE.skTECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Čítaš: Sťahuje im peniaze, aj keď zrušili služby. Operátor na Slovensku robí protiprávne veci
Zdieľať
TECHBYTE.skTECHBYTE.sk
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Hľadať
  • Domov
  • Tech
  • Recenzie
  • Veda
  • Elektromobilita
  • Domácnosť
  • Gaming
Sleduj TECHBYTE
© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.

Sťahuje im peniaze, aj keď zrušili služby. Operátor na Slovensku robí protiprávne veci

20. decembra 2025 12:56
Lukáš Zachar
20. decembra 2025
Zdieľať
4 min
Zdieľať

Virtuálny mobilný operátor Okay fón čelí podozreniam zo strany svojich klientov, ktoré sa týkajú opakovaného strhávania peňazí za služby, o ktoré už nemajú záujem. Podľa ich tvrdení operátor naďalej inkasuje platby aj v prípadoch, keď zákazníci výslovne vyjadrili nesúhlas s pokračovaním služieb.

Na problém upozornil portál Živé.sk a potvrdzujú ho aj skúsenosti samotných klientov. Typický scenár vyzerá nasledovne. Zákazník má nastavenú automatickú platbu za dátový balík, službu prestane využívať a oznámi, že o ňu nemá záujem, no platby pokračujú. V niektorých prípadoch podľa zdroja nefunguje ani zrušenie platby cez webovú stránku Okay fónu.

Keď jedinou pomocou ostane banka

V takejto situácii majú zákazníci možnosť obrátiť sa na svoju banku a reklamovať platbu ako nedodanú službu. Banka spolu s kartovou spoločnosťou preveruje oprávnenosť transakcie, pričom reklamačný proces môže trvať aj niekoľko mesiacov. Klient má pritom šancu získať peniaze späť, akurát si na ne poriadnu dobu počká.

Newsbyte
Falošní kontrolóri v Trebišovskom okrese zneužívajú dotácie Obnov dom, hrozia krádeže a vydieranie

Falošní kontrolóri v Trebišovskom okrese zneužívajú dotácie Obnov dom, hrozia krádeže a vydieranie

Žilinčanke zmizlo z účtu vyše tisíc eur, banka ich vďaka blokácii vrátila

Žilinčanke zmizlo z účtu vyše tisíc eur, banka ich vďaka blokácii vrátila

Štát sprísni vymáhanie daní, exekúcie pôjdu od roku 2026 priamo do bánk

Štát sprísni vymáhanie daní, exekúcie pôjdu od roku 2026 priamo do bánk

smartfóny, smartfón, frustrácia
Ilustr. obr. | Zdroj: Depositphotos/úprava redakcie

Medzitým sa objavujú negatívne recenzie zákazníkov. Na Facebooku Okay fónu sa opakovane spomínajú nefunkčné eSIM, neodpovedajúca zákaznícka podpora a problémy s komunikáciou. „Kúpil som si 3 eSIM a ani jedna nefungovala,“ píše jeden z klientov. Iní opisujú, že sa im nepodarilo dovolať ani získať odpoveď cez WhatsApp či e-mail. Označenie „PODVOD“ sa v recenziách objavuje opakovane.

Regulátor so zviazanými rukami

Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb potvrdil, že sťažnosti na operátora eviduje. Zároveň však upozorňuje, že jeho právomoci sú v tomto prípade obmedzené. Okay fón totiž poskytuje služby prostredníctvom medzinárodného roamingu a nemá domácu sieť na Slovensku, pričom využíva zahraničných sprostredkovateľov. Kompetentným orgánom by tak mal byť regulátor v štáte, kde má operátor svoju domácu sieť.

Úrad zároveň pripomína, že zákazník má právo kedykoľvek vypovedať zmluvu, a to aj bez uvedenia dôvodu. Ak by poskytovateľ výpoveď ignoroval a ďalej účtoval platby, môže to podľa úradu viesť k občianskoprávnym alebo trestnoprávnym dôsledkom.

Prečítajte si tiež

banka, platobná karta, peniaze, Aktuálne, zmena banky
Slovenská sporiteľňa má geniálnu novinku. Mnohým klientom náramne uľahčí život
POZOR: Slovákom klopú na dvere falošní kontrolóri. Buď pýtajú peniaze, alebo vás rovno vykradnú
Slovenke „len tak“ odišlo z účtu 1 000 €, nakupovala pritom cez známe e-shopy (čo sa stalo)
VÚB banka klientom vypla starú aplikáciu. Na správu účtu si potrebujú stiahnuť novú
Ste klientom VÚB? Máte posledných pár dní na prechod na novú aplikáciu

Výpadky, nové profily a technický chaos

Okay fón nemá zmluvy so slovenskými operátormi Telekom, Orange, O2 ani 4ka. Namiesto toho využíva zahraničných partnerov, čo prináša viaceré komplikácie. Pri zmene partnera musí zákazník často inštalovať nový eSIM profil, aby služby opäť fungovali. Podľa dostupných informácií sa už viackrát stalo, že služby úplne prestali fungovať a bolo potrebné aktivovať nový profil.

Slovenská obchodná inšpekcia eviduje osem spotrebiteľských podaní, ktoré sa všetky týkajú kvality poskytovaných služieb. Zároveň uvádza, že podnety na kvalitu rieši Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb. Ak by sa preukázalo účtovanie platieb po odstúpení od zmluvy, mohlo by ísť o nekalú obchodnú praktiku. V takom prípade inšpekcia odporúča obrátiť sa na banku alebo zvážiť blokovanie platieb.

Nový biznis, staré otázniky

Napriek prebiehajúcim problémom Okay fón avizuje spustenie novej služby, a to prenájom repasovaných iPhonov. Pri modeli iPhone 14 s kapacitou 128 GB požaduje zálohu 466 eur a mesačný poplatok 6 eur, pričom deklaruje „100 % vratnú zálohu“ a žiadne záväzky. V kontexte skúseností zákazníkov sa však objavujú otázky týkajúce sa praktického zabezpečenia vrátenia peňazí.

Za službou stojí britská firma Beneko.com LLP so sídlom v Londýne, ktorá na Slovensku pôsobí prostredníctvom organizačnej zložky v Bratislave. Medzinárodná štruktúra poskytovateľa podľa zdroja komplikuje riešenie sporov cez slovenské úrady a zákazníci sú v mnohých prípadoch odkázaní na svoju banku alebo občianskoprávne postupy.

AndroidPortal
Falošní kontrolóri Obnov dom obchádzajú okres Trebišov a ohrozujú najmä seniorov

Falošní kontrolóri Obnov dom obchádzajú okres Trebišov a ohrozujú najmä seniorov

Žilinčanke zmizlo z účtu vyše 1 000 eur, banka peniaze vrátila

Žilinčanke zmizlo z účtu vyše 1 000 eur, banka peniaze vrátila

Cez WhatsApp sa šíri bankový trójsky kôň, ktorý kradne peniaze z účtov používateľov

Cez WhatsApp sa šíri bankový trójsky kôň, ktorý kradne peniaze z účtov používateľov

Zdieľaj tento článok
Facebook Kopírovať odkaz Vytlačiť
Predchádzajúci článok Pozor, Slovensko, nakupovanie, tovar, produkt, nebezpečné výrobky, toxické produkty, riziko, nebezpečné výrobky, nákupy Pozor na narodeninový požiar: Tieto sviečky sa po sfúknutí samé opätovne zapália

Najčítanejšie

Telekom, Práve sa stalo
Telekom prekvapil celé Slovensko, a to doslova. Všetci zákazníci by si mali skontrolovať telefón
18. decembra 2025
Slovensko, peniaze, ekonomika, poplatok, Slováci, konsolidácia, štát
Štát ľuďom na účty pošle takmer 300 €. O peniaze treba požiadať do konca roka
18. decembra 2025
zima, teplomer, počasie, zmena počasia
Slovákov čaká radikálna zmena počasia. Nikto ju nečakal, treba sa pripraviť
18. decembra 2025
Aktuálna správa
Známy potravinový reťazec zatvára. Na Slovensku zrušil už 13 predajní. Čo bude ďalej?
18. decembra 2025

Najnovšie články

  • Sťahuje im peniaze, aj keď zrušili služby. Operátor na Slovensku robí protiprávne veci
  • Pozor na narodeninový požiar: Tieto sviečky sa po sfúknutí samé opätovne zapália
  • Za poďakovanie pokuta 150 €. Na Slovensku platí zákon, ktorý denne porušujú skoro všetci
  • WhatsApp dostal jednu z najväčších aktualizácií vôbec. Toto všetko je nové
  • Koniec otravnej byrokracie: Slovenská AI skontroluje stavebné povolenie skôr, než ho odošlete (rozhovor)

Bude sa vám páčiť

Pozor, WhatsApp

Cez WhatsApp sa šíri nebezpečný vírus. Pošle vám ho váš priateľ a vy prídete o peniaze

18. decembra 2025

Pokuta až 600-tisíc €: Odklepli mimoriadne prísny zákon, „bežná prax“ je po novom trestná

18. decembra 2025

O2 kupuje UPC za 95 miliónov eur: Potvrdili megaobchod, ktorý zmení pravidlá hry

18. decembra 2025
Peniaze, bankovky, euro, pokuta, dane, DPH, minimálna mzda, poplatok

Štát výrazne obmedzí hotovosť. Zakáže jej používanie v takom rozsahu ako doteraz

17. decembra 2025

 

Spájame vedu, technológie a internetovú kultúru.

Dôležité odkazy

  • Kontakt
  • Reklama
  • O nás
  • Cookies
  • Podmienky používania

Spoj sa s nami

Viac z nášho portfólia

© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
Vitaj späť!

Prihlás sa do svojho účtu

Username or Email Address
Password

Zabudol si heslo?