Tradičný scenár, kedy plynár zazvoní pri dverách, aby skontroloval stav merača, sa pre veľkú časť Slovenska stáva minulosťou. Distribučná spoločnosť zavádza zásadnú zmenu v systéme odpočtov, ktorá sa dotkne približne 600-tisíc domácností, upozorňujú Správy STVR. Novinka sa vzťahuje na odberateľov zaradených v najnižšej tarife, čo sú zvyčajne tí, ktorí využívajú plyn iba na varenie.
Plynári oznámili, že pri tejto skupine zákazníkov končia s pravidelnými osobnými návštevami pracovníkov v bytoch. Namiesto toho prechádzajú na systém samoodpočtu, kde zodpovednosť za nahlásenie aktuálneho stavu preberajú samotní občania.
Cieľom tohto kroku je podľa spoločnosti zrýchlenie celého procesu spracovania dát a zníženie chybovosti.
Aplikácia, web alebo telefón
Hovorkyňa spoločnosti SPP – distribúcia, Miroslava Schneider, vysvetlila, že odberatelia nebudú ponechaní v nevedomosti. Počas odpočtového cyklu budú aktívne vyzývaní na nahlásenie stavu prostredníctvom oznamov, e-mailov alebo SMS správ.
Pre technicky zdatnejších je pripravená mobilná aplikácia, ktorú už dnes využívajú desaťtisíce ľudí. Jej používanie je jednoduché. Stačí odfotiť plynomer a systém údaje odošle automaticky.

Spoločnosť však myslela aj na tých, ktorí smartfóny nepoužívajú. Stav je možné nahlásiť aj cez online formulár na webe www.spp-distribucia.sk, prostredníctvom svojho dodávateľa plynu, alebo klasicky cez telefonickú linku na čísle 0850 36 44 36.
Seniori majú obavy
Napriek viacerým možnostiam sa ozývajú kritické hlasy, najmä z radov seniorov. Mnohí starší ľudia považujú tento systém za komplikáciu, keďže nie sú zvyknutí na digitálne služby alebo im chýbajú potrebné technické zručnosti či zariadenia.
Pre túto skupinu bude pravdepodobne najschodnejšou cestou práve využitie telefonickej linky alebo pomoc príbuzných.

