Sociálna poisťovňa sprístupnila novú mobilnú aplikáciu, cez ktorú sa ľudia aj zamestnávatelia dostanú do svojho Elektronického účtu poistenca bez potreby počítača. Klient v nej uvidí svoje odvody, prípadné nedoplatky a základné informácie o dôchodku priamo v telefóne. Aplikácia je k dispozícii pre Android v Obchode Play a pre iOS v App Store, všimlo si Živé.
Elektronický účet v mobile
Nová aplikácia nesie názov Sociálna poisťovňa a predstavuje ďalší krok v elektronizácii služieb tejto inštitúcie. Vychádza z dlhodobo fungujúceho Elektronického účtu poistenca, pričom jeho obsah sprístupňuje v prispôsobenom mobilnom rozhraní. Očakáva sa, že jednoduchší prístup z telefónu môže zvýšiť počet ľudí, ktorí elektronické služby využívajú.
Po prihlásení do aplikácie má používateľ prehľad o svojom sociálnom poistení podobne ako na webe, len v kompaktnejšej podobe. Získa informácie o odvodoch, doterajších obdobiach poistenia a o stave platieb. Mobilné prostredie zároveň uľahčuje rýchlu kontrolu údajov mimo počítača.

Prehľad odvodov aj platba
Aplikácia sprístupňuje hlavné funkcie Elektronického účtu poistenca z pohľadu sledovania povinností voči Sociálnej poisťovni. Používateľ si môže pozrieť, aké poistné má aktuálne platiť a či mu nevznikol nedoplatok. Priamo z rozhrania dokáže zadať aj úhradu, pričom podporovaná je aj čiastočná platba.
Okrem informácií o odvodoch poskytuje aplikácia údaje o nemocenskom poistení, zobrazí informatívnu výšku dôchodku a prehľad týkajúci sa poistenia v nezamestnanosti. Používateľ sa tiež dozvie, koľko dní je doteraz dôchodkovo poistený. Ide o rovnaké informácie, ktoré sú dostupné na portáli eSlužieb, no mobilná verzia umožňuje pohodlnejší prístup.
Aktivácia cez QR kód a Face ID
Na používanie aplikácie je najskôr potrebné ju stiahnuť z príslušného obchodu s aplikáciami. Majitelia zariadení s Androidom ju nájdu v Obchode Play, používatelia iPhonu v App Store. Po prvom spustení aplikácia vyzve používateľa, aby naskenoval QR kód, ktorý si vygeneruje v nastaveniach na portáli eSlužieb Sociálnej poisťovne.
Po naskenovaní kódu sa v aplikácii zobrazia základné osobné údaje poistenca. Tie môže skontrolovať a v prípade potreby ešte pred aktiváciou upraviť a uložiť. Zároveň musí odsúhlasiť podmienky spracúvania osobných údajov. Následne si môže zvoliť spôsob odomykania aplikácie, pričom podporovaná je aj funkcia Face ID.
Po dokončení týchto krokov sa aplikácia aktivuje a používateľ má k dispozícii jej funkcie. V prehľadnom menu si potom dokáže zobraziť jednotlivé položky o sociálnom poistení, skontrolovať odvody alebo zaplatiť nedoplatok.
