Slovenská pošta pokračuje vo svojej modernizácii a digitalizácii. Aj preto vybavila svojich poštových doručovateľov v teréne mobilnými zariadeniami. Ako uvádza spravodajský portál Teraz.sk, pošta začala so zavádzaním týchto zariadení do praxe od začiatkom júla tohto roka. Doteraz dodala svojim zamestnancom 4351 multifunkčných zariadení po celom Slovensku.
Slovenská pošta modernizuje doručovanie
Slovenská pošta aktuálne prechádza transformáciou, pričom v rámci nej zatvorila niekoľko svojich pobočiek, ktoré boli nerentabilné a neefektívne. Viac sa chce sústrediť na digitalizáciu a modernizáciu svojich služieb, a preto do prevádzky zaviedla multifunkčné mobilné zariadenia. Tie majú funkciu mobilného telefónu, ale zároveň aj skenera a platobného terminálu. Plnia tak viacero úloh naraz.
Zariadenia majú k dispozícii doručovatelia, ktorí chodia od dverí k dverám a vďaka nim môžu občanom poskytnúť komplexnejšie a pohodlnejšie služby. Ako uviedla pošta, zariadenia zvyšujú dostupnosť služieb, vybavovanie požiadaviek a navyše uľahčujú doručovateľom komunikáciu priamo v teréne. Doručovateľ môže flexibilnejšie komunikovať so zákazníkom, z čoho profitujú obe strany.

Doručovatelia dostali multifunkčné zariadenia
Ako uviedla hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Peterová, zavedenie multifunkčných zariadení umožní efektívnejšie doručovanie a rýchlejšiu komunikáciu so zákazníkmi. Doručovatelia majú v jednom zariadení všetko potrebné, vrátane čítačky QR kódov. Tie sú dôležité pre evidenciu zásielok. Ako sme naznačili, súčasťou zariadenia je aj platobný terminál, čo umožňuje klientom pošty platiť za dobierku aj platobnou kartou.
„Štandardne sa tak zákazníci môžu spojiť so svojim poštárom, ak sa s ním chcú dohodnúť napríklad na zmene termínu doručenia dôchodku, alebo si cez neho chcú dať vyplatiť poštový poukaz, keď im zdravotné dôvody nedovoľujú ísť na poštu,“ objasnila Peterová.
Slovenská pošta pokračuje v digitalizácii
Aktuálne je takýchto multifunkčných zariadení v teréne až 4351 kusov a to naprieč celým Slovenskom. Podľa hovorkyne Slovenskej pošty zabezpečujú dostupnosť poštových služieb najmä doručovatelia, pretože každý deň prichádzajú k zákazníkom priamo domov. Aj preto dala pošta zariadenia práve týmto pracovníkom.
Vďaka možnostiam týchto zariadení nemusia chodiť zákazníci na pobočku pošty, ale všetko potrebné vybavia pri dverách svojho bytu či domu. Doručenie listov, dôchodku, tlače, doporučenej pošty, úhrada šekov, vyplatenie platobného príkazu alebo podaj zásielok sa tak stávajú oveľa dostupnejšími službami.
Podľa slov Slovenskej pošty, prispieva digitalizácia doručovania aj k vyššej aktivite a spokojnosti zákazníkov. Nové možnosti ocenia taktiež tí, ktorým robí problémy návšteva kamenných pobočiek pošty, napríklad zo zdravotných dôvodov.
